عاجل
الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رفقة بناتها وطفل الغزالة رايقة على المسرح.. أبرز لقطات حفل شيرين عبد الوهاب بجامعة مصر

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب مع بناتها

أحيت المطربة المصرية شيرين عبد الوهاب مساء أمس السبت حفلًا غنائيًا على خشبة مسرح جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا، وقد ظهرت شيرين عبد الوهاب في الحفل مرتدية فستان باللون الأبيض مع الأسود طويل، مع تسريحة شعر بسيطة ومكياج خفيف.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أبرز لقطات حفل شيرين عبد الوهاب بجامعة مصر

وحرص بنات الفنانة شيرين عبد الوهاب ووالدتها على حضور الحفل لدعمها والوقوف بجانبها، وفي فترة من الحفل صعد بناتها على خشبة المسرح بجوارها، وفي لقطة أخرى شاركها محمد أسامة طفل الغزالة رايقة في الغناء بالحفل على خشبة المسرح، بعدما غنا سويا في احتفالية انتصار أكتوبر منذ عدة أيام.

أخر أعمال شيرين عبد الوهاب

ويذكر أن المطربة شيرين عبد الوهاب قد أصدرت يوم 1 من شهر أكتوبر الجاري أغنية جديدة لها تحمل اسم "المترو"، وذلك عبر قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي "يوتيوب"، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 456 ألف مشاهدة.

وجاءت الأغنية من كلمات أمير طعيمة، ألحان عمرو مصطفى، ومن توزيع النابلسي، وتقول كلماتها: "في محطة المترو وأنا ماشية من يومين أنا شفت حد مش هشوفه مرتين ضحكت عيونه ضحكة قولت قصدو مين أنا أنا أنا بصيت شمالي وبعدها بصيت يمين ومكنش فيه إلا أنا بس".

كلمات أغنية "المترو" لـ شيرين عبد الوهاب

"وجمبي اتنين مبقتش عارفة هو يومها قصدو مين يا دي يا دي يا أنا خد قلبي مني وخطفني خطفة ولاقيتني طايرة مع أني واقفه خد قلبي مني وخطفني خطفة ولاقيتني طايرة مع أني واقفة مبقتش فاهمة.. مبقتش عارفة ده عمل فيه روحي وفي قلبي أي قربلي خطوة وقالي فجأه أي النظام دقات قلبي سريعة ومن غير انتظام وضحكلي نفس الضحكة".

"قولت خلاص تمام كده أنا أنا قبل أما نحكي وقبل ما نقول كلمتين تلفونه رن استأذن وبعد خطوتين في الزحمة تاه من قبل ما أعرف هو مين كده كده كده خد قلبي مني وخطفني خطفة ولاقيتني طايرة مع أني واقفة خد قلبي مني وخطفني خطفه ولاقيتني طايرة مع أني واقفة".

تابع موقع تحيا مصر علي