عاجل
الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمو بيكا ينفعل على أحد معجبيه لهذا السبب

حمو بيكا _ أرشيفية
حمو بيكا _ أرشيفية

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي مقطع فيديو لأحد معجبي مطرب المهرجانات حمو بيكا وهو يطارده هو وزوجته لالتقاط صورة معهم، ومن ثم انفعل عليه الفنان ووضع يده على الكاميرا.

تحيا مصر يرصد انفعال حمو بيكا على أحد معجبيه. 

حمو بيكا يرفض التصوير مع معجبيه

قام معجب بتصوير حمو بيكا برفقة زوجته في أحد المولات بدبي قائلًا: حمو الله ياخد اللي مزعلك، ممكن صورة أنا من معجبينك،  مرددا كلمات مهرجان بيكا أنا حبيتك وجرحتيني.

حمو بيكا يطرح مبقتش باقي عليكوا

على الصعيد الآخر، طرح مغني المهرجات حمو بيكا، مهرجان جديد بعنوان “مبقتش باقي عليكو” بالتعاون مع نور التوت وأمير قاسم على قناته الرسمية بموقع الفيديوهات يويتوب.

عصام كاريكا يهاجم حمو بيكا

من جانبه، شن الملحن والمغني عصام كاريكا، هجوما حادًا على مؤدى المهرجانات حمو بيكا، قائلا: «حمو بيكا بيقول إنه مش مغني في الأساس، وحمو بيكا أخد مني أغنيتين».

وأضاف عصام كاريكا، في حوار مع الإعلامية مفيدة شيحة، مقدمة برنامج الستات، المذاع عبر قناة النهار وان، مساء اليوم الأربعاء: «حمو بيكا مش مغني ومينفعش اتعامل معاه، ولكن محمد رمضان عنده فكر، رغم أن أسلوبه مش غناء، وهو محدود في الأعمال التي يقدمها».

وتابع الملحن والمغني عصام كاريكا أنه يلحن لمحمد رمضان لأنه بيعرف ينجح الغنوة، وهو لديه أسلوب في الغناء ينتمي للراب أكثر، وهذا الأمر يتضح في أعمال له كثيرة.

وشارك الفنان محمد نور فيديو عبر متابعيه على تطبيق إنستجرام، يقدم فيه الاعتذار لأعضاء مجلس نقابة المهن الموسيقية نيابة عن حمو بيكا لإنهاء أزمتهالغضب".

 وأكد محمد نور تعليقا على الفيديو: "الإنسان وقت الغضب مش بيعرف يقول إيه هو بس عاوز يشتغل ودي كلمه أثرت فيا طبعا ولكن.. ده ميديلوش أي حق ان يغلط في اي حد من اساتذتنا الكبار هو هيعتذر وعشان خاطري انا تقبلو اعتذاره و انا هحيبو اجيلكم ونخلص الموضوع وتشغل ان شاء اللهً".

 ووجه محمد نور كلمة لحمو بيكا قائلا: "أتمنى تقرا الكلام ده وتعتذر وهما مفيش اطيب منهم والموضوع يخلص انا بس تدخلت عشان عارف انك طيب وفي حالك وعندك جمهور بيحبك وهما محترمين فوق الوصف أهل وعليه حقيقي مش نقابه وعفا اللهً عما سلف شكرا واتمني من الجميع محدش يغلظ او كده في الكومنتات انا فقط مقدرتش اسمع حد بيقول نفسي اشتغل وانا محاولش اساعد شكرا للجميع طولت عليكو.

تابع موقع تحيا مصر علي