عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رجعله حاجته اللي نسيها في العربية.. أمير المصري يكشف عن موقف شهم لسائق أوبر

أمير المصري وسائق
أمير المصري وسائق الأوبر

كشف الفنان الشاب أمير المصري عن تفاصيل موقف نبيل من سائق أوبر معه، حيث أعاد له أغراضه التي نساها داخل سيارته، وجاء ذلك خلال “بوست” نشره “المصري” عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل موقف نبيل من سائق أوبر مع أمير المصري

حيث نشر أمير المصري صورة رفقة سائق الأوبر ةعلق عليها قائلًا: “حصل معايا موقف امبارح وهو إني نسيت محفظتي وموبايلي في أوبر، أول مرة يحصل معايا موقف زي ده، والمحفظة كان فيها كل حاجة بطاقة والفيز وفلوس وبطاقة إنجلترا كل إثبات شخصية ليّا”.

أمير المصري وسائق الأوبر

وتابع المصري في منشوره قائلًا: “حسيت إن كل حاجة ضاعت كده ومفيش حاجة هترجع، وماكنش قدامي غير إني أكلم السواق اللي كنت متأكد إنه هيقولي ماعرفش حاجة عنهم، فكلمته وقالي إن المحفظة معايا، وجالي لحد البيت يرجعهالي، وكنت ناسي أني ضيعت موبايلي التاني فأكد عليه اكتر من مرة إني مش ناسي حاجة تانية لحد ما افتكرت الموبايل”.

وأضاف: “وعشان كده أنا حابب أشكره على أمانته وجدعنته، كان ممكن يقولي مالاقتش حاجة أو مايردش على الموبايل أصلا، لكنه ماعملش كده، وبجد شخصيات زي الراجل ده بتحسسنا ديمًا إن أصلنا جميل.. فلاقتني مش عارف أشكره ازاي غير بالبوست ده.. ف شكرًا كابتن أحمد حجاج”.

أمير المصري في “هاشتاج جوزني”

ومن ناحية أخرى، تحدث الفنان الشاب أمير المصري عن فيلمه الجديد الذي يحمل اسم “هاشتاج جوزني” ومن المقرر طرحه يوم 1 من شهر نوفمبر القادم، حيث أكد على أن تجربته في “هاشتاج جوزني” تعد تجربته الكوميدية الرومانسية الأولى.

وقال أمير المصري في تصريحات خاصة لـ تحيا مصر: “أول مرة أعمل دور كوميدي رومانسي وبجد كنت متحمس أن أنا أعمل حاجة بالشكل دا، ومستني الفيلم ينزل وأنا نادرا ما بقول الكلام دا.. أنا قولت دا مرة مثلا في فيلم ليمبو وهقولها تاني مرة لفيلم هاشتاج جوزني.. أنا بجد مبسوط جدا بالعمل دا.. وإن شاء الله هيعجب الناس”.

تابع موقع تحيا مصر علي