عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

29 أكتوبر.. أحمد كامل يتألق بحفل غنائي في ساقية الصاوي

أحمد كامل
أحمد كامل

يستعد المطرب أحمد كامل لإحياء حفل غنائي في يوم السبت الموافق 29 من شهر أكتوبر المقبل، وذلك ضمن حفلات النجوم في ساقية الصاوي في قاعة النهر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل حفل أحمد كامل في ساقية الصاوي

احمد كامل في ساقية الصاوي

ويبدأ حفل أحمد كامل في ساقية الصاوي في تمام الساعة السادسة مساء، ومن المقرر أن يقدم احمد كامل خلاله عدد من الأغنيات المميزة التي تلقى رواجا واسعا لدى الجمهور، والتي من بينها: على عيني، اكتر من السكوت، الليل.. وغيرها من الأغنيات المميزة.

منشور احمد كامل

اخر أعمال أحمد كامل

وكانت أخر أعمال الفنان أحمد كامل طرحه لأغنية  "أكتر من السكوت"، واللي تعد من كلمات مصطفى ناصر، ألحان أحمد كامل وخالد عصام، وتوزيع إسلام الأزرق.

كلمات اغنية احمد كامل

وتأتي كلمات أغنية أحمد كامل على هذا النحو: وماكفاكيش دلوقتي اني خلاص وحيد ايه بيننا ينفع يبقى اكتر م السكوت من يوم ما سيبتك وانتي شاغلك اني عايش ولا اللي يمشي وتكرهيه لازم يموت وماكفاكيش دلوقتي اني خلاص وحيد ايه بيننا ينفع يبقى اكتر م السكوت من يوم ما سيبتك وانتي شاغلك اني عايش ولا اللي يمشي وتكرهيه لازم يموت و رايحة جاية سنين بعدك و هامك شوفت اية ف بعدك ما لو راحتك في اني اضيع قوليلي بس وانا اساعدك و رايحة جاية سنين بعدك و هامك شوفت اية ف بعدك ما لو راحتك في اني اضيع قوليلي بس وانا اساعدك حاولت تكوني ويايا لكن بوختي يا حكاية ومابنرجعش م الاول ومابنوصلش لنهاية حاولت تكوني ويايا لكن بوختي يا حكاية ومابنرجعش م الاول ومابنوصلش لنهاية بعدك خسرت حاجات اكيد لكن بفوق مبقاش مكان جوايا ينفع ترجعيه قاسية فـ قربك وفـ بعادنا ماحنتيش تلوميني ليه دلوقتي ع اللي وصلنا ليه و رايحة جاية سنين بعدك و هامك شوفت اية ف بعدك ما لو راحتك في اني اضيع قوليلي بس وانا اساعدك و رايحة جاية سنين بعدك لا هامك شوفت اية ف بعدك و رايحة جاية سنين بعدك.

وسبق وأن شارك أحمد كامل، في الأغنية الدعائية لفيلم «قمر 14»، من كلمات الشاعر الغنائي أمير طعيمة، وإخراج هادي الباجوري، ويضم العمل العديد من نجوم الفن، على رأسهم الفنان خالد النبوي، شيرين رضا، أحمد مالك، أحمد الفيشاوي، ياسمين رئيس، خالد أنور، أحمد حاتم، غادة عادل، أسماء أبو اليزيد وآخرون، وهو من تأليف محمود زهران، إخراج هادي الباجوري، إنتاج أحمد السبكي.

وتدور أحداث فيلم قمر 14 حول عدة أشخاص يمرون بقصة حب، ولكلا منهما قصة مختلفة عن الآخر، ويعانون خلال أحداث العمل وتحدث العديد من الأحداث المثيرة، التي تجعلهم يمرون بظروف عصيبة، ولكنهم يجتمعون على أمرًا واحدًا فقط وهو الحب.

تابع موقع تحيا مصر علي