عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

درة: الرجالة بتميل للخيانة.. ومكنتش قاصدة عدم حضور عائشة بن أحمد في فرحي

درة
درة

تحدثت الفنانة درة خلال لقائها ببرنامج حبر سري الموسم الثالث عن قصة عدم حضور عائشة بن أحمد في حفل زفافها، ورأيها في العديد من المواضيع بشأن خيانة الرجل والتعدد، وذلك عبر شاشة قناة القاهرة والناس.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات درة عن خيانة الرجل وعائشة بن أحمد

درة: ضد تعميم إن كل الرجالة خاينين 

وقالت درة عن رأيها في مقولة “كل الرجالة خاينين”: أنا ضد التعميم، وكل حد وظروفه وفي حد سعيد وحد مش سعيد، وفي حد خاين بطبعه، وهما بيميلوا للخيانة، وأنا اتخانت من أصدقاء بس مش بنسبة كبيرة، بس توجع طبعًا.. وأنا مؤمنة بـ “اعتزل ما يؤذيك” مهما كانت العشرة، وأنا آه يمكن بسامح لكن لو حد قاصد يأذيني يبقى خلاص، عشان متهونش عليا نفسي.

وتابعت عن رأيها في التعدد: كل واحدة ليها ظروفها، ولو اتنين بيحبوا بعض وسعداء في حياتهم ده كفاية، واحنا قانوننا في تونس يمنع ده.

درة عن عدم حضور عائشة بن أحمد في زفافها

وكشفت درة سر عدم حضور عائشة بن أحمد في حفل زفافها، قائلة: مش قاصدة، والفرح كان مش كبير عشان فترة كورونا، وعزمت كتير من بلدي ومقدروش يجوا زي هند صبري، وظافر ولطيفة، ويمكن سهوًا إن أنا معزمتهاش، عشان ساعات بتنسي حد، وأنا معرفتش اقول لكل الناس وقولت للي بشوفهم اكتر.

درة في مسلسل المتهمة

وكانت أخر أعمال درة مسلسل المتهمة، والذي تدور أحداثه في إطار تشويقي حول امرأة نفسها متهمة بجريمة قتل لا تذكر عنها أي شيء، تكرس حياتها لمهمة العثور على المجرم الحقيقي وإثبات براءتها.

ويشارك في بطولة مسلسل المتهمة عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم:  درة والفنان اللبناني عادل كرم ومحمد دياب وعلي الطيب ورشدي الشامي ومها نصار، و حاتم فايد، وهو من تأليف وإخراج تامر نادي.

وكانت قد تحدث درة عن مشاركتها في مسلسل المتهمة فقالت:"كان ممتع أمثل حاجة خارج أي نمط قدمته قبل كده، واعتمدنا على الرعب من خلال نظرات العين، بدون الاعتماد على مؤثرات خارجية أو مكياج، وده نوع أصعب من الرعب، ومش هعمل أفلام كتير رعب ومبحبش الرعب الأوفر.. واللي شدني في فيلم جدران قصته وكنت ملبوسة.. جدران أرهقني نفسيا والكوميدي صعب زي الرعب".

تابع موقع تحيا مصر علي