عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

درة: جوزي مينفعش يتجوز عليا.. وقانون بلدي تونس لا يسمح

درة
درة

تحدثت الفنانة درة خلال حلقتها أمس ببرنامج حبر سري الموسم الثالث، مع الإعلامية أسما إبراهيم، عن رأيها في عزم زوجها على الزواج من أخرى.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات درة عن زواج زوجها من أخرى 

درة: قانون تونس بينمع زواج زوجي من أخرى

وقالت درة: قانون بلدي بيرفض زواج جوزي من حد تاني.. وعن رأيها في قبول بعض الزوجات زواج أزواجهن من أخريات، قالت: كل واحدة ليها ظروفها، ولو اتنين بيحبوا بعض وسعداء في حياتهم ده كفاية، واحنا قانوننا في تونس يمنع ده.

وعن رأيها في مقولة “كل الرجالة خاينين” قالت: أنا ضد التعميم، وكل حد وظروفه وفي حد سعيد وحد م سعيد، وفي حد خاين بطبعه، وهما بيميلوا للخيانة، وأنا اتخانت من أصدقاء بس مش بنسبة كبيرة، بس توجع طبعًا.. وأنا مؤمنة بـ “اعتزل ما يؤذيك” مهما كانت العشرة، وأنا آه يمكن يسامح لكن لو حد قاصد يأذيني يبقى خلاص، عشان متهونش عليا نفسي.

درة عن مشاركتها في مسلسل المتهمة 

ويذكر، أن أعربت درة خلال الفترة الماضية عن سعادتها بردود فعل الجمهور عن مسلسل المتهمة، فقالت: “ردود الفعل جميلة ورائعة وفرحتني، على قد ما كنت خايفة على قد ما اتطمنت بسببها”.

وأضافت خلال حلولها ضيفة على برنامج “الحكاية”، الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب على mbc  مصر:  “الحاجات اللي شدتني في الدور إن فيه تحدي بالنسبالي وحاجة مختلفة بعملها ومتعبة بس فيها متعة وبغير جلدي فيها ولسة فيه حاجات صعبة جاية”.

وتابعت: المسلسل كان تحدي بالنبسالي أنا طالعة طول الوقت من غير ميكب يامتعورة يا من المستشفى يا باخد لبس من حد، معدا فلاش باك للأسرة وحياتها معاهم ودي بكون فيها في الحالة الطبيعية".

درة عن مشاهدها بالسكينة في المتهمة: ضد إن اي حد يقلدها

وتطرقت درة بالحديث عن مشاهدها بالسكينة، فقالت: “أنا ضد ده تمام ومفيش سبب انها تعمل كدة، في طلاق وفيه قواضي لكن ضد ان الست تقتل وممكن الخيانة أو حاجات كتير توصل ست تعمل كدة، أنا جوزي اتخض مني أما شاف المشهد ”.

واختتمت درة حديثها: “محظوظة باللممثيلن اللي أنا معاهم في المتهمة والكارتكر بتاع الشخصيات عاملها ان وبخاف من دياب، ممثلين محترفين، ودياب بيدي الحاجة حقها المظبوط”.

تابع موقع تحيا مصر علي