عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مراد مكرم قبل مباراة السوبر: لو الاهلي بعيد الشر كسب هتكون بطولة ملهاش لازمة

مراد مكرم
مراد مكرم

دقائق قليلة تفصلنا عن انطلاق مباراة السوبر المصري في دولة الإمارات، اذ يخوض فريق الأهلى والزمالك مباراة حاسمة وقوية ينتظرها الملايين من الجمهور.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة مراد مكرم عن مباراة السوبر المصري للأهلي والزمالك

مراد مكرم: الزمالك لو كسب ان شاءالله هتكون بطولة اتضافت لبطولاته

ويعد الفنان مراد مكرم من ضمن المتفاعلين مع مباراة اليوم، اذ كتب عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، متمنيا الفوز لـ نادي الزمالك: “بصوا بقي من اولها كده، لو الزمالك كسب إن شاء الله تبقي بطوله اتضافت لبطولاته، ولو الاهلي بعد الشر يعني كسب.. تبقي بطوله مالهاش لازمه مجرد ماتش .. معروفه يعني قمة الروح الرياضية أهو”.

لا يتوفر وصف.
منشور مراد مكرم

تفاعل مراد مكرم مع الازمة الإقتصادية 

ويعد الفنان مراد مكرم من النجوم المتفاعلين على السوشيال ميديا مع التريندات المختلفة، أخرهم تريند زيادة سعر الدولار مقابل الجنيه المصري، حيث علق على تلك الأزمة، قائلا: "انا علي يقين ان الظروف الاقتصاديه الي بيمر بيها العالم و مصر، هتعلم المصريين الاستغناء عن كل الي مالوش لازمه، زي النيش و النفخة الكدابة و المغالاه في متطلبات الزواج”.

مراد مكرم وصداقته بـ أمين العسال

جدير بالذكر، أنه تفاعل عدد كبير من الجمهور مع صداقة الفنان مراد مكرم مع الراحل أمين العسال، اذ كان الفنان من أكثر المتأثرين بوفاته، وتحدث مراد مكرم عن جنازة الراحل من خلال حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، فكتب: "علشان تعرفوا مين أمين العسال.. أمين الي وقف علي كفنه مسلم و مسيحي كل واحد بيدعيله بطريقته،أمين العسال الي بعد ما نزل التربه ،الكل تسابق انه يدعيله بصوت عالي و الناس تردد وراه آمين، أكتر من نص ساعه من الدعاء المتواصل فوق قبره بصوت عالي و بدموع و حرقه....امين العسال الي بكي عليه رجاله بشنبات زي الاطفال ....أمين العسال فص البرلنت المصري الأصيل، يارب الي استحمله أمين من تعب و مرض يبقي في ميزان حسناته يا رب”.

واختتم مراد مكرم حديثه، فقال: “زي ما وعدتك يا صديقي، ولادك أمانة، هنجوزهم ونروحلك المقابر نقولك أوفينا الوعد يا صاحبي.. كل مره كنت تدخل المستشفي كنت توصيني عليهم...الا المره دي ،زي ما تكون عارف انك مش محتاج توصيني تاني.....ما بكيت علي حد بعد أمي زي ما بكيت عليك يا أمين، مع السلامه يا صاحبي”.

تابع موقع تحيا مصر علي