عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ميار الببلاوي: مخنوقة وصعبان عليا نفسي ومحتاجة أمي

ميار الببلاوي
ميار الببلاوي

أعربت الفنانة والمذيعة ميار الببلاوي عن حزنها واستيائها وشعورها بالاحتياج إلى والدتها، وذلك من خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أخر منشورات ميار الببلاوي عبر “فيسبوك”

حيث كتبت ميار الببلاوي: “يارب مقبوضة أوي ومخنوقة وصعبان عليا نفسي .. أمي ياريتك جمبي محتجالك أوي”.

ميار الببلاوي ترد على منتقديها

وفي وقت سابق، حرصت الفنانة ميار الببلاوي الرد على كل من وجه لها انتقاد بسبب تصريحاتها التلفزيونية الأخيرة مع الإعلامية مروة صبري، وذلك خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.

حيث كتبت ميار الببلاوي في منشورها: “أنا مش هدافع عن نفسي ومش هقول أني  صح بس ربنا شاهد أني بتكلم بعفوية ومبعرفش اتخابث ولا قصدي أي إساءة لأي حد من زملائي اللي بحبهم وبقدرهم  وبعتز بأي عمل شاركتهم فيه طوال السنين الى فاتت”.

ميار الببلاوي: اشمعنى ميار اللي لازم تترجم

وتابعت الببلاوي في منشورها قائلة: “وأنا لا عاوزة أجيب سيرة الفيلم ولا المشهد ولا يشرفنى ونفسى انسى والناس تنسى بس معرفش ليه بعد ٢٥سنه بينبشوا فى الماضى فى فنانات عاملين مىات الافلام وفيها مشاهد نسال الله المغفره اشمعنى ميار الى لازم تترجم وتتبهدل وكل الى عاوز يعمل شو يبقى عليا”.

وأضافت: “انا برفض كل يوم مقابلات فى برامج لكن مروه صبرى اخت زميلتى عبير وبحبهم هما الاثنين غير كده انا حرمت  اى مقابله غير لما اعرف طبيعه الاسيله  وهركز فى كل كلمه ومش هذكر اسماء ولا مواقف بس الصحفيين واليوتيورز يرحمونى من العناوين الى ملهاش علاقه بالكلام الى جوه الفيديو”.

ميار الببلاوي والتريند

ومن جانبه أكدت ميار الببلاوي على أنها لا تهدف أبدًا بتصريحاتها إلى ركوب التريند، حيث قالت في منشورها: “وبالنسبه للتريند الى انا عاوزه اركبه حد الله انى اركب التريند بشتيمه الناس ليا  وعلشان ااكدلكم انا محوله موبايلى ومبردش على اى صحفى انا نفسيتى تعبت وجالى اكتئاب وابنى مضايق جدا واختى كده كفايه”.

تابع موقع تحيا مصر علي