عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عايزاكي تبقي فلفلة ومينفعش تقولي لأخوكي قوم أعمل لنفسك.. أبرز تصريحات ياسمين عز اليوم

ياسمين عز
ياسمين عز

تحدثت المذيعة ياسمين عز اليوم ببرنامجها “كلام الناس” الذي يذاع على شاشة تلفزيون قناة “إم بي سي مصر” عن علاقة البنت بشقيقها وحرصت على توجيه عدة نصائح لكل البنات، وفي ذلك التقرير سيرصد موقع تحيا مصر أبرز تصريحات ياسمين عز ببرنامجها اليوم.

أبرز تصريحات ياسمين عز

ـ مينفعش تقولي لأخوكي قوم أعمل لنفسك وعندك ايدين وعندك رجلين والحاجات اللي أنا بسمعها دي

ـ أنا مع اننا نساعد بعض مش كل واحد يخدم نفسه

ـ زي أنك تعمليله أكلة حلوة عشان لما تحتاجيه تلاقيه

ـ ودا يؤهلك بعدين في الحياة الزوجية أنك تكوني شاطرة في شغلك ومطبخك

ـ أنا عايزاكي تكوني فلفلة في البيت وفي الشغل ومع جوزك يعني لهلوبة في كل حاجة

ياسمين عز تدافع عن هيفا وهبي

وفي وقت سابق، علقت الإعلامية ياسمين عز عن التنمر الذي تعرضت له الفنانة هيفاء وهبي بعد أن تداولت صورًا لها وظهرت بملامح أكبر.

وقالت ياسمين عز أثناء تقديمها برنامج كلام الناس، الذي يُعرض عبر قناة أم بي سي مصر منذ عدة أيام: “هيفاء عملت حفلة كسرت الدنيا في موسم الرياض، وحماس الجمهور كان غير طبيعي، لكن أعداء النجاح أصروا يبوظوا فرحتها”.

وتابعت: “الحاقدين جابوا فيديو متصور بكاميرا موبايل بزاوية من تحت، مع إضاءة وحشة، وزودوا حاجات بفوتوشوب، وخدوا صورة من الفيديو ولعبوا في وشها”.

واستكملت: “كلكم امسكوا الموبايل وصوروا نفسكم بزواية من تحت، هتطلعوا عفاريت”.

ياسمين عز وهيفاء وهبي

وتابعت: الست في الحقيقة فلقة قمر، وعندها جمال الشكل والروح والكاريزما، كلمني عن الأدب وهي بتتكلم، عن الثقة بالنفس والاحترام في ردها على الصحافة، أو كلمني عن الرزانة ولغة الجسد المظبوطة وحركتها على المسرح، وطلتها المحتشمة لكن في نفس الوقت حلوة وفيها جاذبية، هي ما شاء الله القالب غالب وجسمها لبيس.

واختتمت قائلة: "في ثوابت مينفعش نخبط فيها، منها هيفاء وهبي وجمالها، الست دي أمها مصرية سمراء جذابة روحها حلوة، وأبوها لبناني أشقر عيونه خضرا وحاجة أجنبية، الخلطة دي طلعت حاجة اسمها هيفاء وهبي.

تابع موقع تحيا مصر علي