عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر أمين عن عزمه على الإرتباط بسما المصري: من أمنياتي اللي متحققتش

تامر أمين - حبر سري
تامر أمين - حبر سري

تحدث الإعلامي تامر أمين عن حقيقة بعض الشائعات التي تداولت حوله خلال الفترة الماضية، وكان أبرزهم عزمه على الإرتباط بسما المصري، خلال لقائه في حبر سري. 

تحيا مصر يرصد لكم كشف تامر أمين عن حقيقة عزمه على الإرتباط من سما المصري

حقيقة ارتباط تامر أمين بسما المصري

وقالت تامر أمين ساخرًا: الموضوع ده بيحطمني، لأن دي واحدة من أمنياتي اللي متحققتش ومحطم من ساعتها. 

وتابع: وده يدخل في إطار الهجس والكلام اللا معقول، وحصل كده عشان انا انتقدتها كتير، عشان أنا حراق شوية في نقدي، ومحصلش إني اديتها دعوة حضورها لمهرجان.

تامر أمين يرد على اتهامه بالشيزوفرينيا 

وقد حرص تامر أمين الرد على تصريح الراقصة دينا عنه حين قالت أنه مصاب بالشيزوفرينيا.

حيث قال تامر أمين: “كل الإحترام لدينا، ودي حملة التشويه اللي حصلت عليا من فكرة ده بيهاجم الرقص، وبقول اللي بيشوفني سكران وبتطوح يصورني”.

وتابع: “لما تشوفوني في مشهد مخل أو معيب بقولكم صوروني.. مبتفرجش على الراقصات، واللي فتح الملف ده مش أنا، وانا عمري ما طالبت بإلغائه، وقولت مبحبوش عشان مبحبش حاجة فيها تعري، وأول ما الرقاصة بقت نجمة مجتمع وبتطلع في الكافيهات والمطاعم ووتحدة قدمت برنامج وبقت مذيعة، ولازم يفضلوا مكانهم”.

تامر أمين عن أضرار مهنة الإعلام 

وفي الحلقة ذاتها، تحدث تامر أمين عن مهنة الإعلام، حيث قال: “شغلتنا نخلي الفسيخ شربات، الصنعة بتفرق، الصنعة والتوابل اللي تخلي حاجة غير محببة للناس تكون محببة ليهم، أنا مبدأي اعمل من القبة حبة، وبطلع أقول دي بلونة كاذبة، وحمل كاذب وللاسف بتشغل ناس كتير”.

أسباب تخلي تامر أمين عن العمل في السياحة

وعن حادثة الأقر قال تامر أمين: “حادثة الأقصر 97 عرفتني وقتها ان السياحة مجال مش مأمون، لأن حادثة إرهابية قعد ناس في بيتها سنين، ومن أكتر المجالات الحساسة، وده اللي خلاني اغير المهنة”.

وتحدث تامر أمين عن خلفة البنات، ومدى تأثيرها على شخصية الرجل، قائلًا: حصل بحذافيره، عندي بنتين غيروني على المستوى الإنساني، عرفوني يعني ايه رقة الدنيا ودلع الدنيا، وعلى مستوى الرزق، وكل الخير اللي جالي كان مع قدوم البنتين.

تابع موقع تحيا مصر علي