عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد موسى: غرفة علاء عبد الفتاح في وادي النظروف «أنضف من بيتهم»

الإعلامي أحمد موسى
الإعلامي أحمد موسى

كشف الإعلامي أحمد موسى، عن أن الغرفة التي يجلس فيها علاء عبد الفتاح في مركز إصلاح وادي النطرون أنضف من منزله شخصيًا، على الرغم من المطالبات من الحقوقيين الذين يطالبون بحسن معاملة النزيل علاء عبد الفتاح داخل مصر. 

أحمد موسى: علاء عبد الفتاح يجلس في غرفة انضف من بيتهم 

وأضاف "موسى"، خلال تقديمه برنامج "على مسئوليتي" المذاع عبر فضائية "صدى البلد"، وينقلها تحيا مصر، أن علاء عبد الفتاح لديه غرفة خاصة في مركز إصلاح وادي النطرون، "في غرفة بها 4 سراير هو لي 3 سراير منه عشان هو ومجلاته وكل الحاجة بتاعته، علاء عبد الفتاح قاعد في أوضة أنضف من بيته نفسه. 

وتابع أحمد موسى: "أقسم بالله أقسم بالله علاء عبد الفتاح غرفته في سجن وادي النظروف أنضف من بيته، وده قسم ليا على الهواء عشان الناس اللي بتتكلم من بتوع حقوق الإنسان أو الإخوان الإرهابيين اللي بيشتموا فينا ليل ونهار، وعمرنا ما اتهزينا منهم". 

أحمد موسى: جزمتي أشرف من كل كلاب الإخوان 

وأكد أحمد موسى: "عمري ما اتهزيت منهم ولا من شتايمهم ليا، شتائم  الإخوان الإرهابية ليا شرف كبير، وهما بيحبوا يشتموني انا ونشأت الديهي مخصوص عشان جايين عليهم، وحارقينهم جدا، وعمرنا ما سبناهم يعملوا اللي هما عاوزينهم خالص". 

وأشار أحمد موسى، إلى أن تصريحاته ومناشداته إلى الشعب المصري أفسدت عليهم خطة تخريب مصر في 11 نوفمبر، "مشاهدات جاتلي بالملايين عشان نزلت الأماكن اللي قالوا عليها، وأفسدت المخطط الخاص بيهم، وانا جزمتي أنضف واشرف منكم كلكم". 

وواصل: "العيال بتوع الإخوان دول كلاب، وبيقبضوا عشان يدمروا مصر، وكلهم كلاب، وبيزعلوا أوي وبيتحرقوا أوي من كلمة كلاب، دول كلاب وشوية عملاء لدول خارجية، وأي حد بيحاول يخرب في البلد دي هو كلب وعمرنا ما هنسكتلهم، وزي ما بقولكم الشعب المصري أفسد مخططهم الفاشل". 

وأكد أحمد موسى، أن جماعة الإخوان وإعلامهم مازالوا لم يستفيقوا من صدمة فشل مخطط 11 نوفمبر حتى الآن، والتي أفسدها الشعب المصري بوعيه الكبير، وتفكيره الذي اكتشف المخطط ورفض الانسياق ورائه. 

تابع موقع تحيا مصر علي