عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كوابيس وستاير بتطير.. محمد فراج وناردين يكشفون كواليس مرعبة في تصوير الغرفة 207

محمد فراج
محمد فراج

تحدث أبطال مسلسل الغرفة 207 عن أجواء مرعبة حدثت لهم خلال تصوير العمل، الذي تدور احداثه في إطار من الرعب.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير أجواء مرعبة لـ صناع العمل أثناء تصوير العرفة 207

محمد فراج: تصوير المسلسل كان مرعب وكنا بنشوف كوابيس

قال محمد فراج خلال حلوله ضيفا على برنامج “الحكاية”، المذاع على قناة mbc مصر، ويقدمه الإعلامي عمرو أديب: المسلسل كان فيه مشاهد فيه كتير فيها خضة، مشهد القطة مكنش فيه قطة المخرج بيشرلحي وبصور والقطة مش موجودة، احنا بنمثل جوة التمثيل عشان المشهد يطلع حقيقي، كان بيجلنا كوابيس والموضوع كان مرعب بالنسبالي، والجو كان تلج". 

وأردفت ناردين: “كنا عايشين الحالة وبقت جزء من يومنا، لأننا كنا بنصور بالليل ومتأخر والجو في اللوكيشن كان مرعب”.

محمد فراج: الستارة طارت لوحدت واحنا بنصور الفيلم وفي واحد اتنفض من مكانه

وتابع محمد فراج حديثه عن الأجواء المرعبة: كانت في ستارة بتدخل جوا الفريم من غير ما حد يعمل حاجه، أول ما دخلنا الأبواب كلها اتفتحت والستاير كلها طارت كأننا بنعمل مؤثرات مرئية، ولكن ده حاجه ربانية فكلنا اتخضينا كانت حاجة غريبة جدًا.

وأضاف: “كنا بنصور مرة في الريسبشن وكانت حفلة كبيرة، ففي حد من المثلين المش رئيسين صرخ بدرجة كبيرة، وكان وقتها بنعمل بروفات، فكلنا وقنا تصوير وروحنا شوفنا في ايه راح بصصلنا كدة وعرفنا انه عنده كهربا زيادة”.

مسلسل الغرفة 207

جدير بالذكر، أن مسلسل الغرفة 207 من بطولة محمد فراج، ريهام عبد الغفور ومراد مكرم وميرم الخشت وعلي الطيب وبيومي فؤاد وأسماء جلال وغيرهم العديد من الفنانين، والمسلسل سيناريو وحوار تامر إبراهيم ومأخوذ عن رواية للكاتب أحمد خالد توفيق، والعمل من إخراج  تامر عشري، ويعرض العمل أسبوعيا على منصة شاهد الإلكتورنية وحقق نجاحات واسعة وردود فعل إيجابية من قبل رواد السوشيال ميديا.

ودرات قصة المسلسل حول غرفة ملعونة أصر مالكها على بقائها مغلقة رغم ما ينتج عنها من أذية لساكني الفندق، وتلك الغرفة كل من يدخل يحدث له فعل شنيع ومؤذي إلا قليل منهم يستطيع أن ينجو، ولكن مع مرور الوقت يكتشف بعض الأشخاص حقيقة تكل الغرفة.

تابع موقع تحيا مصر علي