عاجل
السبت 11 مايو 2024 الموافق 03 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

"معنديش جناح تقصوه".. محمد رمضان مروجا لـ اغنيته الجديدة لو ناسيين أفكركم: ربنا بيحب الإنسان الطماع

محمد رمضان
محمد رمضان

حرص الفنان محمد رمضان على الترويج لـ اغنيته الجديدة “لو ناسين أفكركم”، التي من المقرر طرحها في تمام الساعة الخامسة مساءا على قناته الرسمية بموقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، بطريقة مختلفة ومثيرة للجدل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل أغنية محمد رمضان الجديدة

محمد رمضان:  هيحاولوا يقصصوا جناحك بس انا ماليش جناح تقصوه

شارك محمد رمضان فيديو له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، قال فيه: لو ناسيين أفكركم النهاردة الساعة 5 على يوتيوب.. كنت في قاعدة وبقول ان ربنا عز وجل بيحب الانسان الطماع وربنا قال في القرأن ادعوني خوفا وطمعا، رد حد قال طمعك ده محدش هيسمع بيه ومهما كبرت هيحاولوا يقصصوا جناك"، وبعدها شارك مقطع من أغنيته الجديدة أتى فيه: “ماليش جناح تقصوه”.

وتابع محمد رمضان كاشفا عن تفاصيل الأغنية: “بيشاركني فيه الأغنية المطربة الجميلة شاهيناز، ومن كلمات فهيم الشندي، وانتاج روتانا”.

أخر أعمال محمد رمضان

 من ناحية أخرى، كانت اخر أعمال الفنان محمد رمضان الغنائية، طرحه لـ أغنية دوشة، التي أتت كلماتها: صاحي ومش شايف قدامي فين النضارة عيني تعباني حاسس بصداع جوا دماغي مع إني شارب إتنين قهوة لا ما تخوتناش وبلاش روشة إبعد عني دماغي أنا قافشة راكب عربيتي وبتمشى طلبت معايا إني أعمل دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو طلبت معايا إني أعمل دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو دوشة (طلبت معايا إني أعمل دوشة) وأنا رايح أجيب العربية راكنها بعيد أصلي شوية حاسس بخيال وبمرازية ودماغي مش فايقة الليلة دية عايزك تنساني وتلاشاني مثبوت في بطاقتي أنا عنواني مش حمل إنتوا الوش التاني تلاشاني عشان أنا كده هعمل دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو تلاشاني عشان أنا كده هعمل دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو دوشة دو دو دو دو (تلاشاني عشان أنا كده هعمل دوشة) بقصف الجبهة وبقولك تروق أمك بتصرف عشان الـ View مجرد ما تفكر بكون جبت جول إستنى معايا تليفون (ألو) قفشت الفيراري وخمست في عطارد دي مش دلقة قهوة دي دماغه اللي طارت أفكاري بتنحت في دماغه ففارت.

محمد رمضان في رمضان 2023

هذا ويشارك محمد رمضان في السباق الرمضاني 2023، من خلال مسلسل العمدة، الذي يتعاون من خلاله مع المخرج محمد سامي، ويشارك في بطولته إلى جانبه كلا من النجوم، زينة، وإيمان العاصي، ومي كساب، وعصام السقا، وعدد أخر من نجوم الفن.

 

تابع موقع تحيا مصر علي