عاجل
الإثنين 28 نوفمبر 2022 الموافق 04 جمادى الأولى 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

كمال أبو رية: أقدر أعيش من غير الست وأنا ضد التعدد حتى لو هي مهملة

كمال ابو رية- كلام
كمال ابو رية- كلام الناس

تحدث الفنان كمال أبو رية خلال برنامج “كلام الناس”، الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز عبر قناة mbc مصر، عن علاقة الرجل بالمرأة وتعدد الزوجات.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات كمال أبو رية في كلام الناس

كمال أبو رية:  طبيعة الست المصرية مضحية ولو مهملة زوجها المفروض يستوعبها

قال كمال أبو رية خلال البرنامج:  طبيعة الست المصرية مضحية وبتحب ولادها فمجرد ما بتتجوز بيكون كل اللي شغلها الولاد فبتنسى نفسها وبتنسى جوزها، ومبحبش تعدد الزوجات ولو الست مهملة  في حق زوجها المفروض يستوعبها ويكسر الحاجز ده مثلا انه يروح يتفسح ويرجعلها تاني.

وتابع: الست اللي بتطلب من زوجها حاجة الصبح نكدية وهي حقها تسمع يومي بيكون فيه ايه، وبتفرح انها الزوج بيسمع انجازتها واهتمامتها وغيره.

كمال أبو رية: أقدر أعيش من غير الست وعندي صديقة بدردش معاها

وأضاف كمال أبو رية خلال حديثه: أقدر أعيش من غير الست وجربت ولقتني مرتاح، بس لية صديقة في حياتي بدردش معاها وباخد رأيها وأحيانا الأصدقاء بيكونوا أكثر شفافية من القريبين زي الزوجة كدة، لأن هي بني ادمه ليها بردو حسابات فمش بالضرورة تكون صادقة في تعاملها معايا.

كمال أبو رية يكشف حقيقة زواجه من نرمين الفقي ورأيه في فيفي عبده

وتحدث كمال أبو رية عن مشهد له مع فيفي عبده في إحدى أعمال الفنية، قائلا: بحب فيفي عبده جدا وعندها كاريزما وحضور ومعاملتها حلوة وبتحب الناس، والموضوع بسيط الدور مكنش ينفعها ولا ينفعني، واللي حصل عدم توفيق في الكيميا بينا، وعمل ضجة حواليه كبيرة لكن هي ست بسيطة وجميلة.

وعن شائعة زواجه من نرمين الفقي، فقال: اخت وصديقة عزيزة وكلام مش منطقي اننا نكون متجوزين بدون فرح أو حتى حفلة صغيرة.

أخر أعمال كمال أبو رية

 من ناحية أخرى، يعد أخر أعمال كمال أبو رية مشاركته في رمضان 2021، وذلك من خلال مسلسل المداح، الى جانب كلا من النجوم حمادة هلال، وهبة مجدي، وأحمد عبدالعزيز، وسهر الصايغ، ودنيا عبد العزيز، وخالد سرحان، وولاء الشريف، وآخرين والعمل من تأليف أمين جمال، وشريف يسري وليد أبوالمجد والإخراج لـ أحمد سمير فرج، لكنه اعتذر عن تقديم الجزء الثاني من العمل.

تابع موقع تحيا مصر علي