عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

استنونا في قطر.. عمر كمال يروج لـ حفله بكأس العالم 2022 مع حمو بيكا

حمو بيكا وعمر كمال
حمو بيكا وعمر كمال

يستعد عدد كبير من مطربي المهرجانات لـ احياء حفل غنائي ضمن حفلات كأس العالم 2022، المقرر إقامته في يوم 20 من شهر نوفمبر في قطر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل حفل عمر كمال وحمو بيكا في كأس العام

حمو بيكا وعمر كمال في احتفالية كأس العالم

ويأتي على رأس هؤلاء المشاركين في حفل كأس العالم 2022، كلا من النجوم حسن شاكوش وعمر كمال وحمو بيكا.

وروج عمر كمال لـ حفله الغنائي مع حمو بيكا في كأس العالم 2022، من خلال حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، حيث شارك بوستر الحفل، وعلق عليه: استنونا في قطر يوم الجمعة الجاية 25.

عمر كمال وحمو بيكا في كأس العالم

كأس العالم قطر 2022 

وتقدم أغنية كأس العالم لكرة القدم 2022، المقرر إقامتها في دولة قطر، المطربة ميريام فارس إلى جانب كلا من نيكي ميناج ومالوما، وكانت قد تصدرت ميريام فارس التريند بعد انتشار فيديو لها أثناء تحضيرها لـ كليب أغنية كأس العالم 2022، والتي ظهرت خلاله بـ إطلالة ورقصات مثيرة للغاية عرضتها لـ انتقادات وهجوم عنيف، ويشارك  في حفل افتتاح كأس العالم قطر 2022، مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش، وكان من المقرر أن يشاركه في الحفل المطربة شاكيرا لكن انتشرت أنباء باعتذارها عن المشاركة لـ أسباب شخصية غير معلومة.

أخر أعمال عمر كمال

من ناحية أخرى، يعد أخر أعمال عمر كمال الغنائية، أغنية “سهرانين”، التي اتت كلماتها: بقى ده إسمه كلام بقى حد يسيب القعدة الحلوة دي ويقول سلام بقى ده إسمه كلام ده احنا ما صدقنا نشوف بعض تقوم نمشي قوام ده السهرة يا دوب لسه بتبدأ والجو يا روحي عليه يخلي اللي مانمش بقاله أسبوع يسهر ما ينام تمشي تروح فين خلينا سهرانين ده الجو جميل والناس كلها صاحيين مستعجل ليه، هو احنا ورانا إيه ده الليل لسه في أوله، أوله والناس كلها صاحيين تمشي تروح فين خلينا سهرانين ده الجو جميل والناس كلها صاحيين آه مستعجل ليه، هو احنا ورانا إيه ده الليل لسه في أوله، أوله والناس كلها صاحيين لالا، لالالا مبسوطين ومفرفشين ومزاجنا مية فل ورايقين تمشي ليه ورانا إيه مع بعضنا متونسين؟ مبسوطين ومفرفشين ومزاجنا مية فل ورايقين تمشي ليه طب ورانا إيه مع بعضنا متونسين؟ ولا أشغل لك حبيبتك تنسجم وتروق معاها من زمان مزجانجي عارفك بتعشق الست وغناها يلا نعيش في عيون الليل يلا نعيش في عيون الليل ونقول للشمس تعالي، تعالي يا شمس تعالي بعد سنة، مش قبل سنة تمشي تروح فين خلينا سهرانين ده الجو جميل والناس كلها صاحيين مستعجل ليه، هو احنا ورانا إيه ده الليل لسه في أوله، أوله والناس كلها صاحيين تمشي تروح فين خلينا سهرانين ده الجو جميل والناس كلها صاحيين آه مستعجل ليه، هو احنا ورانا إيه ده الليل لسه في أوله، أوله والناس كلها صاحيين.

تابع موقع تحيا مصر علي