عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

طليق منة عرفة للمقبلين على الزواج: "أحسنوا الإختيار"

طليق منة عرفة
طليق منة عرفة

وجه الفنان الشاب محمود المهدي طليق منة عرفة رسالة للمقبلين على الزواج، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير انستجرام.

تحيا مصر يرصد لكم رسالة طليق منة عرفة للمقبلين على الزواج

طليق منة عرفة: أحسني الإختيار

وكتب طليق منة عرفة عبر خاصية ستوري بانستجرام: وليست الحكاية في وضع خاتم بيدك، إن الحكاية في وضع دينك بيد رجل ربما يقربك إلى الله أو يبعدك، فأحسني الإختيار.

وقد وجه المهدي، رسالة هجوم للتعليقات التي أساءت للشاب الذي حاول الإنتحار من سور القلعة، وذلك عبر حسابه الرسمي بانستجرام.

طليق منة عرفة عن واقعة انتحار سور القلعة 

وكتب محمود المهدي عبر انستجرام: الناس بقت مريضة في الكومنتات إنه عمل كده عشان التريند، أو اللي يقول يغور في داهية واللي يقول احسن ايه القرف بتاعكم ده، ده مرض نفسي اللي يخلي حد يوصل لكده مش سهل وقلة إيمان طبعًا بس كل ده لأسباب منعرفهاش.

وتابع: اقسم بالله بقينا شعب مريض، وكل واحد حط نفسه عالم أو شيخ وفاهم وبيعلق وأنت اغبي بني ادم من غير عقل.

طليق منة عرفة وأزمة شيرين عبد الوهاب 

ويذكر، أن حرص محمود المهدي، على دعم الفنانة شيرين عبد الوهاب، وذلك بعدما تعرضت لـ هجوم شنيع عبر مواقع التواصل الإجتماعي بعد عودتها لـ حسام حبيب.

وكتب محمود المهدي، عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، من خلال خاصية “ستوري”: “شيرين دخلت دوامة أكبر من إمكانيتها النفسية وطاقتها وممكن جدا اي حد مننا يكون عاش نفس الظروف السامة اللي مرت بيها وعجز انه يخرج منها لأسباب كتير”.

وتابع المهدي حديثه، قائلا: “بطلوا تحكموا من برة محدش عاش الموقف او كان مكان الشخص عشان يحكم على حياته، الشخص الوحيد اللي شايف الأحسن وطريقة حل المشكلة هو صاحب المشكلة نفسها، كل واحد أكيد اتخانق مع أهله أو حصل مشاكل كانت ممكن تؤدي للانفصال ومكنش وقتها هيفرق معاه اتقال ايه وقت الخناق أوي كلام غير ان الأمور ترجع زي الأول".

واختتم: "أو اتخانق مع أخ أو اخته قال كلام مكنش ينفع يتقال ويجرح وبعد كدة رجعوا، محدش بيشوف الظروف كاملة غير اللي في المشكلة وهو اللي يقدر يحكم يكمل أو لا، عشان كدة بطلوا تحكموا من برة".

تابع موقع تحيا مصر علي