عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

لبلبة: معرفش يعني ايه تريند ومليش في السوشيال ميديا

لبلبة
لبلبة

كشفت الفنانة لبلبة عن رأيها في التريند والسوشيال ميديا بشكل عام، وذلك خلال لقاء لها ببرنامج “ذا انسايدر بالعربي”، على هامش تكريمها بمهرجان القاهرة السينمائي الدولي الـ 44.

تحيا مصر يرصد تصريحات لبلبة عن التريند والسوشيال ميديا

حيث قالت لبلبة: “معرفش يعني ايه تريند.. أنا مليش في السوشيال ميديا الحقيقة.. ابص الاقي حد بيقولي يا مدام نونيا انتي طلعتي تريند.. أقوله يا ابني طلعت تريند ايه هو ايه اللي حصل”.

وتابعت: “قالولي تريند يعني أكبر عدد من الناس شافوها.. قولت طيب كويس.. أنا مش متتبعة السوشيال ميديا ومليش فيها لكن هي مهمة جدا”.

حديث لبلبة عن عادل إمام

كما تحدثت الفنانة لبلبة عن الزعيم عادل إمام وعلاقتها به، حيث قالت لبلبة: “أنا على اتصال دائم بالزعيم عادل إمام.. دايما بتكلم معاه وأخر مرة كان بيكلمني إنجليزي، قالي I LOVE YOU.. هو عشرة طويلة بينه وبيني وعيلته هي عيلتي وولاده أنا بعتبرهم ولادي”.

وتابعت: “وهو إنسان عطوف وبيحب فنه وبيحب جمهوره وبيحب بلده.. الأستاذ عادل حاجة كبيرة جدا جدا عند كل الناس وعندي أنا حاجة مهمة جدا في حياتي.. ربنا يخليهولي”.

ندوة تكريم لبلبة

وفي وقت سابق، تحدثت الفنانة المصرية لبلبة عن مشاهدها الجريئة بمشوارها الفني، وذلك على هامش ندوة تكريمها بمهرجان القاهرة السينمائي في دورته ال 44.

وقالت لبلبة: أمي كانت محذراني من المشاهد الجريئة.. ولكن أنا كنت بطلع مع عادل إمام مراته في أعمالنا وكان لازم أحضنه ويكون فيه بينا مشاهد زي دي.

وأضافت: أمي زعلت وسابت البيت 15 يوم لأني اتحضنت في نهاية فيلم جنة الشياطين

أخر أعمال لبلبة

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال لبلبة مسلسل “دايما عامر” الذ تم عرضه على شاشات التلفزيون في الموسم الرمضاني الماضي، وكان يناقش عدة قضايا هامة مرتبطة بالتعليم كالفرق بين المدارس الحكومية والخاصة، وتأثير الطلاق بين الآباء على مستوى التحصيل الدراسي لدى الأبناء، وغيرها من القضايا الهامة.

وشارك في بطولة المسلسل عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: مصطفى شعبان، لبلبة، سينتيا خليفة، عمرو عبد الجليل، أحمد الشامي، ميرنا نور الدين، محمد ثروت، كريم عفيفي، سماء إبراهيم، سام عادل، لمى كتكت، شريف دسوقي، وغيرهم، والمسلسل من تأليف مايكل عامل وأيمن سليم، ومن إخراج مجدي الهواري.

تابع موقع تحيا مصر علي