عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حسين: أغنية نقابل ناس اتعرضت على حسين الجسمي ونفسي اشتغل مع محمد منير

تامر حسين
تامر حسين

تحدث الشاعر تامر حسين عن تعاونه مع الفنان تامر حسني، وعن المطربين الذي يتمنى أن يتعاون معاهم.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات الشاعر تامر حسين 

وقال تامر حسين خلال استضافته في برنامج معكم التي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي ويعرض عبر قناة سي بي سي: عمرو ما شوفت عمرو دياب مهتم بصراعات ومشاكل والناس كانت عامله حساسية أن مينفعش اكتب لعمرو واكتب لتامر حسني عشان كده استفزني الموضوع وكتبت لتامر حسني وتامر بيحب عمرو جدًا.

تامر حسين: أغنية نقابل ناس كانت معروضة على حسين الجسمي 

وتحدث تامر حسين عن أغنية نقابل ناس وكشف أنه قام بعرضها على الفنان حسين الجسمي وقال:  الأغنية اتعرضت على لؤي وغناها لكن حصل بينا مشكلة أثناء تسجيل الأغنية واتخانقنا وبعدها اتصالحنا، بس ساعتها مكنتش راضي عن الأغنية.

وتابع: بعتت للفنان حسين الجسمي وقولتله في أغنية عايزك تعملها وهو قالي ماشي ومحصلش نصيب  وموصلناش لاتفاق بعدها بفترة كبيرة صحيت من النوم لقيت حسين الجسمي بيكلمني بيقولي أغنية نقابل ناس أغنية عبقرية قولتله الأغنية دي اللي عرضها عليك من سنتين  قالي لو كنت اعرف ان هي دي كنت غنيتها.
واضاف: ياسمين علي غنت الأغنية بشكل كويس جداً والأغنية اتولدت من جديد. 

تامر حسين: نفسي اعمل أغنية مع محمد منير

وكشف تامر عن المطربين الذي يتمنى أن يعمل معاهم وقال: في ناس مشتغلتش معاهم ونفسي اشتغل معاهم زي محمد منير وفي اغاني جاهزة ليه بس كل ما نتفق نقعد ونتقابل بيحصل ظروف.

وتابع: ونفسي اشتغل مع محمد فؤاد ومحمد محي لأني بحب أصواتهم جدا واتربيت عليهم.

وكشف تامر حسين أنه كان يعمل في المحاماة وقال: اشتغلت في المحاماة ومعايا الكارنيه، وأنا في الجامعة مكنتش مهتم ولما بقيت شاعر جالي فضول أعرف الحقوق عشان حقوق المؤلفين وده اللي فرق معايا ولو عندي توكيلات بعملها لنفسي.

تامر حسين يكشف كواليس تعاونه مع محمد ثروت 

كما كشف عن تعاونه مع محمد ثروت وقال: عملت مع محمد ثروت أغنية يا مستعجل فراقي وجاتلي بسبب محمد سامي ومحمد رحيم، وهي تتر ولد الغلابه وكان ملحن الكلام ومحمد سامي كان عايز يغير اللحن ورحيم كان مؤمن بيه جدا وقولتله ده لحن حلو انا هكتبلك كلمات تانيه و اتفاجت أن محمد ثروت راجع وعايز يعمل حاجه مهمه وكنت خايف لكن نجحت و عملت نجاح كبير و اكتشفت أن الراجل ده بركة وليه جماهيرية كبيرة جدا.
 

تابع موقع تحيا مصر علي