عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو يوسف عن اقامة عرض ديور في مصر: دي اشارة للعالم كله اننا جامدين أوي

عمرو يوسف
عمرو يوسف

علق الفنان عمرو يوسف على اقامه عرض الأزياء العالمي لـ مركة ديور في مصر، معربا عن سعادته البالغة لاختيارهم ولأول مرة هذا المكان لإقامة العرض به بحضور عدد من نجوم الفن العالمين.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تعليق عمرو يوسف على إقامة عرض الأزياء العالمي ديور في مصر

عمرو يوسف: لما باجي الأهرامات بحس اننا عملنا حاجة عظمة

وقال عمرو يوسف على هامش مشاركته في حفل ديور، المقام الأن في الأهرامات: "أنا لحد النهاردة لما باجي الهرم بحس إننا فعلا علمنا حاجة عظيمة، وسعيد بوجود حدث بالحجم ده في مصر، لأن دي اشارة للعالم كله اننا جامدين أوي أوي.

وسبقه الفنان محمد هنيدي، الذي قال: في حاجة مهمة بس مش واخده التغطية الكافية بسبب كأس العالم .. مصر بتستضيف النهاردة عرض الازياء العالمي لديور .. ونجوم ومشاهير العالم متجمعين في مصر .. في واحد من أهم أحداث الموضة في العالم بتنظيم وحضور فوق المستوى يشرف مصر والوطن العربي كله.

تعليقات المصرين على اقامة حفل ديور في مصر

ورحب عدد كبير من المصرين على إقامة عرض أزياء ديور العالمي في مصر خاصة في الأهرامات، اذ جاءت تعليقاتهم: عرض ازياء ديور للرجال قبل الخريف عند الاهرامات عندنا في الجيزة بكره واللي هيحضره اشخاص من كل انحاء العالم، ودي واجهة مُشرفة جدا ان الحدث ده يتم علي ارض مصر، لاننا عارفين كويس ان ديور براند عالمية، واكيد جزء كبير من العالم هيشوفه ويتابعه، وبجد التنظيم حلو جدا وشئ جميل انه هيتم في مكان مفتوح، وخاصة في إحدي عجائب الدنيا السبع وهي الاهرامات.

وكتب أحدهم: لما علامة زي ديور اللي من أشهر العلامات الفرنسية تختار مصر عشان تقدم فيها عرض الأزياء العالمي بتاعها فهي واثقة من تنظيم البلد دي وحسن استقبالها للغرب وثقتهم في محلها العرض مُبهر والمكان شكله خرافي الله عليكي يا بلدي.

أخر أعمال عمرو يوسف

وكانت أخر أعمال عمرو يوسف مشاركته في مسلسل “وعد ابليس”، الذي تم عرضه على منصة شاهد الإلكترونية وشارك في بطولته الى جانبه فتحي عبد الوهاب، والفنان السعودي يعقوب الفرحان، الأمريكية بولا باتن، والتونسية عائشة بن أحمد، والفنان أحمد مجدي، وتدور أحداثه في إطار من الرعب، حول إبراهيم مهندس شاب تصاب زوجته زينة  بمرض خطير ولا يجد إبراهيم وسيلة لإنقاذها إلا من خلال بيع روحه لإبليس، ومن هنا تبدأ الأحداث، وكان قد حقق نجاحات ساحقة خلال فترة عرضه على منصة شاهد.

تابع موقع تحيا مصر علي