عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد موتك الدنيا كلها ماتت.. عدوية شعبان عبدالرحيم يُحيي ذكرى وفاة والده من أمام قبره

عدوية شعبان عبد الرحيم
عدوية شعبان عبد الرحيم

حرص المطرب عدوية شعبان عبد الرحيم نجل الفنان الراحل شعبان عبد الرحيم، على إحياء الذكرى الثالثة لوفاة والده.

تحيا مصر يرصد لكم إحياء عدوية شعبان عبد الرحيم ذكرى وفاة والده

عدوية شعبان عبد الرحيم امام المقابر

ونشر عدوية صورة عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وذلك أثناء تواجده أمام قبر والده الراحل شعبان عبد الرحيم وكتب: الذكرى السنوية الثالثه أطهر قلب في العالم أنا مش مصدق اني بقالي ٣سنين ماشفتكش.

وتابع: ابويا شعبان عبدالرحيم الضهر السند والطيبة والحنية وارجل راجل على الأرض اقسم بالله اقسم بالله بعد موتك الدنيا كلها ماتتياريت اللي بيحبني وبيحب ابويا يقرأ له الفاتحة.
وقام عدوية شعبان عبد الرحيم بالدعاء بالرحمة  لوالده، كما طلب من جمهوره على فيسبوك بالدعاء لوالده.

ذكرى وفاة شعبان عبد الرحيم

وتحل اليوم الذكرى السنوية الثالثة لوفاة النجم الشعبي شعبان عبد الرحيم الذي رحل عن عالمنا في 3 ديسمبر عام 2019 متأثرا بأزمة قلبية شديدة نتج عنها توقف عضلة القلب، ليرحل تاركا أرثا فنيا من الأعمال الغنائية التي مازالت معروفة حتى يومنا هذا.

عدوية شعبان عبد الرحيم: مش هشتري دقن بالفلوس

ومن جانب آخر كان عدوية شعبان عبد الرحيم قد وجه رسالة لمجهول، عبر حسابه الرسمي الرسمي بفيسبوك، مما دفع الجمهور للشك أنه يقصد عمر كمال. 
ونشر نجل شعبان عبد الرحيم صورة لها من الاستوديو، وعلق: انا لما بقول كلمة مابرجعش فيها لاني راجل من ضهر راجل، ومش هشتري دقن بالفلوس عشان ابقي راجل الي معا قرش محيرو علي عمليات التجميل بيطيرو.. وانا مابتهددش.

أزمة عدوية شعبان عبد الرحيم مع اخواته

وسبق وكشف عدوية شعبان عبد الرحيم عن الأزمة التي دارت بعد وفاة والده بشأن توزيع الميراث، وقال: عصام اخويا لو زعلته بيقعد يومين بالظبط بيكلمني، عمري ما قالي على حاجة وانا معملتهاش، كانت مشاكل بيني وبين عبد الرحيم اخويا اصل انا كنت قاعد في فيلا ابويا وكان مديني نص الفيلا، ولما اتوفى كل واحد في شقته ومينفعش حد يسكن معايا وكانت فيلا دور واحد شقتين، وعبد الرحيم عايز يمشيني، ابويا عامل للكل شقة بأسمه وانا الوحيد اللي بعت شقتي واديت الفلوس لابويا وخدت نص الفيلا باسمي، ومينفعش حد يقعد معايا، هي مبتتقسمش عشان بباب واحد، بيعت البيت واديت عبد الرحيم الفلوس وقعدت في حدايق الأهرام.
وتابع: ومن ضمن فلوس الفيلا اديت لكل واحد فلوسه اتبقالها 40 الف انا خدت 20 وهي 20 وابنها كان عايز يموتني وانا ماشي على المريوطية بعربيتي وكنت طالع الدائري وحسيت في عربية ماشية ورايا ومرضتش اطلع دائري ودخلت يمين عن الكافية والعربيى جت خبطتني وانا مش في دماغي انهم حد من عندنا، لو كنت طلعت على الدائري كنت هتقلب، واتأكدت انه ابنها وكتب على الفيس “تعيش وتاخد غيرها” وعملت محضر.
 

تابع موقع تحيا مصر علي