عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أنغام: الناس كانت بتصليلي في الكنائس وبيولعولي شموع وكنت بخاف انام متنفسش

أنغام
أنغام

تحدثت المطربة أنغام عن ازمتها المرضية وأصعب اللحظات التي مرت عليها خلال تلك الفترة، وذلك خلال مداخلتها الهاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي في برنامج “كلمة أخيرة”.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات أنغام في كلمة أخيرة

أنغام: الناس كانت بتصليلي في الكنائس وبيولعولي شموع

قالت أنغام خلا البرنامج: عمر مكنش بيسبنني كان بيبات معايا يوميا وعبد الرحمن مكنش بيحب يشوفني تعبانة فيقعد شوية ويمشي غير أمي وإخواتي واصحابي اللي كانو حواليا ودعاء الناس كان ليه اثر والناس اللي كانت بتصليلي في الكنائس وبيولعولي شموع والأمهات اللي كانت بتسأل عليا من غير ده مكنتش هوصل للي أنا فيه.

أصعب لحظات في حياة أنغام خلال فترة مرضها

وتحدثت أنغام عن أصعب لحظة عليها في فترة مرضها، فقالت: اللحظة اللي كان فيها دكتور بيقول لازم نفتح بطنها ثاني نعمل استكشاف وفي دكتور بيقول لاء  مش هنفتح وهنتصرف بطريقه تانية، ولحد قبل أخر يوم كان متركبلي خرطوم من مناخيري للأمعاء وكانوا الدكاترة بيدخلوا يقولوا الصبر وفي 7 يوم في الخراطيم كنت بعيط وببكي وجت حاجة من عند ربنا كدة ان الخراطيم تتشال.

وتابعت: واليوم اللي قبله مكنتش عارفة أنا عندي ايه ناس بتقول عندها التهابات في المعدة وبيتعاملوا على أساس ده وبطني كانت بتنتفخ جدا والأكل مبيعديش ولا الماية ولوني اتغير تماما واليوم ده كان صعب.

أنغام: كنت بحلم بكوابيس

وأضافت: كان فيه لحظة عدت عليا كنت بخاف اروح في النوم ومتنفسش لان كان نفسي سئ جدا، وكنت بتوه وبيجيلي أحلام وكوابيس كنت بروح في حتة مروحتهاش قبل كدة.

أنغام تطمئن جمهورها على حالتها الصحية

وكانت قد طمأنت أنغام الجمهور على حالتها الصحية، اذ كتبت عبر حسابها بموقع انستجرام:  لقد من الله عليا بالشفاء بفضل دعائكم وحبكم الذي غمرني من كل جانب، لازم أعبر عن شعوري بالامتنان الشديد لمروري بهذه المحنة التي تحولت الى منحة إلهية لأرى من خلالها كل هذا الحب الذي لم أكن لأستطيع تجاوز هذه الوعكة بدونه وبدون دعاء جمهوري الحبيب الغالي، أنا عاجزة عن الشكر والتعبير عن حبي لكم .. أنتم بالنسبة لي الروح لجسدي.

وتابعت: الأطباء الأكفاء اللي أشرفوا على متابعة حالتي وعلاجي وقاموا برعايتي على أكمل وجه حقيقي الف شكر مش كفاية، ولادي حبايبي وأسرتي اللي مسابونيش لحظة ربنا يخليكم ليا وميحرمنيش من حبكم ابداً زملائي حبايبي وأصدقائي اللي شعرت بخوفهم الحقيقي ولهفتهم عليا شكراً على مشاعركم الصادقة انا حقيقي محظوظة بكم..  كفاكم الله جميعاً شر المرض وعافاكم ورزقكم الصحة والعافية.

تابع موقع تحيا مصر علي