عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحلام عن تقبيل حنان شوقي لـ يد زوجها قبل النوم: ست أصيلة وبعمل زيها

أحلام
أحلام

علقت الفنانة أحلام الشامسي على تصريحات الفنانة حنان شوقي بشأن تقبيل يد زوجها بشكل دائم، أثناء استضافتها في برنامج كلام الناس.

تحيا مصر يرصد لكم تعليق أحلام على تصريحات حنان شوقي

وعلقت أحلام على منشور فيه تصريحات حنان شوقي والتي قالت فيها: "قبل ما أنام لازم أبوس إيد جوزي وأقوله تامرني بإيه" وكتبت عبر حسابها على موقع التدوينات القصيرة تويتر: وأنا زيها طبعا هذي الست الأصيلة.

أحلام على تويتر

حنان شوقي: الزواج فيه كل أسماء الله الحسنى

وكانت حنان شوقي قد حلت ضيفة على برنامج كلام الناس التي تقدمه الإعلامية ياسمين عز ويعرض عبر قناة أم بي سي مصر وقالت حنان شوقي: أنا بقدس الزواج، والزواج فيه كل أسماء الله، لأن الحالة الزوجية فيها الود من الودود، والرحمة من الرحمن، والحنان من اسم الحنان المنان، الواحد في حالة الزواج الرجل وزوجته لا ينفصلوا لأنها منه، وأنا حسيت ده كله ولقيت إن الزواج عملية جامدة جدًا وأنا بحبها وحساها جوايا، ولو محستهاش في الحياة بجد يبقى قلتها أحسن، وأنا لازم أبوس إيد جوزي وأبوسه وأقوله عايز حاجة مني؟.

حنان شوقي: أنا كتلة حب متحركة على الأرض

وتابعت: أنا كتلة حب متحركة على الأرض، وأنا حياتي كلها حب وقلبي مش بينبض غير بالحب بس الحب الحقيقي، وبعدين لما يبقى قلبك ساكن فيه المولى عز وجل وسيدنا النبي، وأي حد يجي يقولك بحبك هتعرفي ده صادق ولا لأ، أنا بحب الحب المتبادل، واللي اتقدمولي كان حبهم كاذب وربنا كان بيبن لي، والبني آدم بيبان من موقف أو كلمة أو حركة، وأنا حساسة جدًا وقلبي رباني بحس باللي بيقولي بحبك بجد، واللي بيقولي بحبك عشان عايز حاجة معينة، أو يقولي بحبك عشان يومين ويعدوا.

واختتمت:أنا عايزة أتحب حب حقيقي لا يتجزأ، علشان لما نعجز نفضل نحب بعض، وبتمنى يكون فيه ود ورحمة وحنية، ولو مفيش كده يبقى قلته أحسن.

برنامج سعودي أيدول

من  جانب آخر، أثارت أحلام الجدل بظهورها ببيجاما من تصميم دار أزياء Prada مصنوعة من الحرير ومطرزة بالكامل خلال تصوير برنامج المسابقات الجديد Saudi Idol.
ومن المقرر أن يتم عرض أولى حلقات برنامج سعودي أيدول يوم 20 ديسمبر من الشهر الجاي، ومن المفترض أن يتم عرض البرنامج يومي الثلاثاء والأربعاء من كل أسبوع فى الثامنة والنصف بتوقيت مصر على قناة 

تابع موقع تحيا مصر علي