عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محيي اسماعيل: عايز واحدة تسعدني واللي تعاندني أكسر رقبتها

محيي اسماعيل
محيي اسماعيل

حل الفنان محيي اسماعيل ضيف على برنامج “حبر سري”، الذي تقدمه الإعلامية أسما ابراهيم على قناة “القاهرة والناس”، ليتحدث عن امكانية زواجه من فتاة تصغره سنا.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات محي اسماعيل عن الزواج

تصريحات محيي اسماعيل عن الزواج

وقال محيى اسماعيل خلال البرنامج: هيفرق معايا سن اللي اتجوزها المهم الصحة تكون كويسة، ومفيش حواجز بيني وبين أي واحدة جميلة.

وأضاف: ممكن أتجوز واحدة أصغر مني 20 سنة شرط أن تسعدني ومتحملش حاجة عليا بس ده كان عايز يبقى من فترة، لكن دلوقتي مركز في أعمالي الفنية وشغلي وبس مش فاضي.

محي اسماعيل يكشف سبب انتشار الطلاق

وكشف محيي اسماعيل عن سبب انتشار حالات الطلاق في تلك الأونة فقال: كل واحدة بتبقى داخلة رمي الحمل على الأخر ومش بيكون فيه مصداقية في شكل العلاقة وجهاز التليفون خلى الشك بينهم يزداد.

واستكمل: انا مش عايز واحدة تعاندني انا عايز واحدة تسعدني، وانا مش بعرف أكره وهي مش هتكرهني واللي تعاندني أكسر رقبتها.

اعمال ينتظرها محي اسماعيل

وسبق وأن كشف محي اسماعيل خلال لقائه عن أعمال ينتظر تقديمها خلال الفترة القادمة فقال: هقدم شخصية معمر القذافي أول ما دولة ليبيا تتظبط وأنا كاتب الفيلم وجاهز عندي من 12 سنة والإنتاج جاهز ومفيش في شخصيتي حاجه تشبه القذافي لأنه أعظم مني بكتير.

وتابع محي اسماعيل: انا جسدت عقد البشر لوحدي ومفيش حد عمل ده غيري وكنت عايز أكشف حقيقة الإنسان من الداخل وكنت قاصد اعمل كده.

أخر أعمال محي إسماعيل

ومن ناحية أخرى، كانت آخر أعمال الفنان محيي إسماعيل الذي يلقب بـ قيصر السينما مشاركته في بطولة الجزء الثاني من فيلم الكنز برفقة عدد كبير من النجوم ومن ضمنهم الفنان محمد سعد، الفنانة هند صبري، أحمد رزق، الفنان محمد رمضان، أمينة خليل، والفنانة روبي، وآخرين والفيلم كان من تأليف وإخراج شريف عرفة وحقق العمل نجاحًا كبيرًا فور عرضه وحصد إيرادات عالية بشباك التذاكر، لكنه لم يعلن مشاركته في أي عمل فني أخر حتى الأن.

تابع موقع تحيا مصر علي