عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسمين عز للسيدات: حافظي على الفرعون اللي في ايدك ومتخلهوش يوصل صحبتك

ياسمين عز
ياسمين عز

وجهت الإعلامية ياسمين عز مجموعة نصائح للنساء لـ تجنب خياننة زوجها لها، وذلك عبر برنامجها “كلام الناس”، المذاع على قناة mbc  مصر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير نصائح ياسمين عز للسيدات لتجنب خيانة زوجها

ياسمين عز: رمسيس الأول وحتة الفرعون اللي في ايدك لو أهملتيه هيتجوز عليكي

وقالت ياسمين عز: احنا مبنطلقش احنا بنعمر، رمسيس الأول وحتة الفرعون اللي في ايدك تحافظي عليه لو حافظنا في الأول مش هيتجوز اهملنا في النص ممكن يعملها ويتجوز.

وأضافت: مفيش حاجة اسمها اسيب صحبتي في الصالون وأروح أجيب العاصير هي بعدين هتجيب الشربات، ولا تصالحنا على بعض هتاخده، رقمه اسمه اسم ابوه كل حاجة تخفيها خليكي خبيثة في الكلام عن جوزك.

ياسمين عز: حطي جوزك فوق السطوح لو ليكي نصيب فيه مش هيروح

وتابعت ياسمين عز نصائحها: حطي جوزك فوق السطوح لو ليكي نصيب فيه مش هيروح، وحرصي من القريب قبل الغريب مش اي واحدة تدخل بيتك.. صحبتك جوزك ميوصلهاش لوحده ومتثقيش غير في نفسك وأهلك، ومتعرفيش حد أي معلومة عن جوزك ولا تحكي على عيوبه ومميزاته، ودليفري البيت تطلبيه من رقمك انتي زلو في اي تجمع او فرح جوزك في ايدك حتى لو رايحة التواليت ونصيحة أخيرة امشي بحكمة حبي ومتقوليش واتجوزي ومتعزميش.

واختتمت ياسمين عز حديثها، قائلة: الست بتقعد تقول مش ملزمة لحد ما تيجي واحدة تاخده منك تفصصله السمك وتقصله ضوافير رجليه وترجع نتول ياريت اللي جرا ما كان.

ياسمين عز: لو جوزك اتجوز عليكي واعتذرلك سامحيه

وناشدت ياسمين عز النساء بمسامحة الزوج في حالة زواجه بأخرى، فقالت: لو جوزك اتجوز عليكي وبعدها طلب يرجعلك سامحيه لأنه غلبان وغلط ورجع لصوابه وارجعي حافظي على بيتك، ومفيش كلمة طلاق أحنا بنعمر البيت ونسامح الراجل الغبان اللي غلط ورجع لصوابه  والعتاب والنقاش بعدين، هو راجعلك راجعلك وهنرجعولك واحنا معاكي، وعملنا الخطة ونجحت  وساب الزوجة الثانية  السؤال ليكي ماذا لو عاد معتذرًا يا أهلا بيه  والله يحيه، متبقاش هي قاعدة حاطة رجليها في الشمس وانتي تخسي وتتعبي متدهاش الفرصة وتمتنعي عن الرجوع.

 

تابع موقع تحيا مصر علي