عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ويجز: مفيش زعل بيني وبين مصطفى كامل.. وهروح النقابة لما أرجع مصر

ويجز
ويجز

أكد مطرب الراب الشهير ويجز على أنه لا توجد خلافات بينه وبين نقيب المهن الموسيقية الفنان مصطفى كامل، وذلك خلال مداخلة هاتفية له ببرنامج "التاسعة" المذاع على شاشة تلفزيون قناة "الفضائية المصرية".

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات ويجز عن مصطفى كامل

حيث قال ويجز: "أنا حاسس إن مفيش أي زعل وهو الراجل طلع قال إن مفيش أي زعل، وفعلا يعني حاسس إن الموضوع كله بتبقى بس ناس عايزة يعني تفتعل مشكلة علشان تبقى بتتفرج علينا بنتخانق مع بعض، معرفش بصراحة، بس أنا لحد دلوقتي مفيش أي مشكلة من ناحيتنا ولا أي مشكلة من ناحية النقابة”.

ويجز ونقابة المهن الموسيقية

ومن جانبه، كشف ويجز عن استعداده للذهاب إلى النقابة عقب عودته إلى مصر، حيث قال: "أنا بقالي شهرين برة مصر وبس نرجع بالسلامة إحنا بقالنا فترة كبيرة برة، اشتغلنا في لندن وقطر، وليه ماروحش النقابة؟ إن شاء الله هنروح لما نرجع مصر".

إحياء ويجز لكأس العالم 

ويذكر أن ويجز أحيا فعاليات ختام كأس العالم، بالأغنية الرسمية للفيفا “عز العرب” وسط تفاعل كبير من الجمهور، وقدم ويجز أغنية حيوا اللي يجمعنا ومعاش اللي يفرقنا، وسط تصفيق حاد من الجمهور وتفاعل أسطوري. 

واتت كلمات الاغنية على هذا النحو: أنا أدرى مين أنا يا حبيبي المهم أن السعي يغير مصيري رميت والبحر يشهد بتعوزني تلاقيني بطل وأتم واجهة وشعب مستنيني زي ما يكون بحلم تعالى شوف الشغل في السما بلمع ومش مستني الشكر وبالظبط دي كورة عشان كده بغني بقول ومن قلبي الكورة تسمعني  حيوا اللي يجمعنا وما عاش اللي يفرقنا غنيها سمعنا حيوا كل عباد الله  عز العرب تعالى شوف الكرم".

تامر حسني يدعم ويجز

ومن ناحية أخرى، حرص الفنان تامر حسني على دعم مطرب الراب الشهير ويجز قبل حفله اليوم الأحد ضمن نهائي كأس العالم 2022، الذي من المقرر أن يحييه بين الشوطين الأول والثاني لـ مباراة فرنسا والأرجنتين.

ونشر تامر حسني عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام من خلال خاصية “ستوري”، صورة له رفقة ويجز في بداية تألقه فنيا، وعلق عليها، قائلا: ربنا معاكي يحبيبي.. عايزين نولع الدنيا.

تابع موقع تحيا مصر علي