عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شيرين رضا: مستشفى 57357 في خطر حقيقي ارجوكم اتبرعوا

شيرين رضا
شيرين رضا

حرصت الفنانة شيرين رضا على دعم مستشفى 57357، وطالبت الجمهور بالتبرع للمستشفى من أجل انقائذها، وذلك بعد تعرضها لازمة مالية.

تحيا مصر يرصد لكم دعم شيرين رضا لمستشفى 57357

ونشرت شيرين رضا عبر حسابها في موقع تبادل الصور والفيديوهات  انستجرام مقطع فيديو حذرت فيه من الخطر الذي يواجهه المستشفى قائلة: "مستشفى 57357 في خطر حقيقي إنها ممكن تقفل، وإحنا مينفعش نخلي ده يحصل".

شيرين رضا: المستشفى عايشة على تبرعاتنا

وأضافت: مستشفيات عايشة على تبرعاتنا، لازم كلنا نتبرع، أرجوكم مينفعش نخلي صرح عظيم زي ده بيعالج أطفال كتير يقفل في يوم من الأيام".

نجوم الفن يدعموا مستشفى 57357

وحرص عدد كبير من نجوم الفن على دعم مستشفى 57357 ومنهم الفنانة ليلى علوي والتي نشرت مقطع فيديو لها عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام  وقالت فيه: “من سنين اشتركت في حملة أنا ومجموعة كبيرة أوي من الفنانين والإعلاميين ورجال الدولة ورجال ونساء المجتمع في حملة كبيرة وجمع تبرعات من مصر والوطن العربي والعالم كله لـ 57357، اللي بتعالج الأطفال بتوعنا، اللي ربنا بيختارهم وبيصيبهم بالسرطان بيتعالجوا في المستشفى دي، الحقيقة المستشفى دي عملت إنجاز كبير وفرقت جامد جدا في كل أطفالنا التعبانيين وبالتالي أثرت على كل الأمهات والآباء، 57357 أنجزت ثقة وحب وعطاء للأطفال كبير جدا جدا لدرجة أن الناس بتقول أن كل التبرعات بتروح ليها”.

وأضافت: “لكن كانت بتعالج وبتعالج صح وكويس ونسبة الشفاء عالية ونظام ونضافة، يا جماعة المستشفى هتقفل وعندنا مستشفى طنطا قفلت ارجوكم نساعد 57357 لأن كلنا محتاجينها وخسارة لينا”.

يسرا تدعم مستشفى 57357

وحرصت الفنانة يسرا على دعم مستشفى 57357 وذلك بعد تعرضها لأزمة مالية، ودعت الجمهور للتبرع للمستشفى من أجل انقاذها، ونشرت يسرا فيديو عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام وقالت في الفيديو: نفسي أن صرح ميتهدش 57357 بعد المجهود الكبير اللي حصل وبعد ما أحنا بنعالج اطفالنا بدون إي فلوس ومش هنعرف نبني صرح زي ده ولا بالطريقة دي ولا هيكون في خدمات للأطفال بهذا الشكل، و انا بس بقول لكل واحد يحط زكاة في مكان يحطه في 57357 لأن لو المستشفى قفلت مش هنعرف نفتحها تاني، أرجوكم ساعدوا كل أطفال مصر، وانا أول واحدة هبتدي بالمساعدة.

تابع موقع تحيا مصر علي