عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

فارس يطرح أغنية جديدة له بعنوان "مش فاضيين"| فيديو

فارس
فارس

طرح المطرب فارس منذ قليل أغنية جديدة له بعنوان "مش فاضيين" عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 600 مشاهدة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أغنية فارس الجديدة مش فاضيين

وتعتبر أغنية "مش فاضيين" من كلمات: أحمد مرزوق، الحان: محمد يحيي، توزيع وميكس وماستر: طارق توكل، مهندس صوت :سادو جيتار: احمد حسين، فيديو ليركس : كريم نور.

كلمات أغنية “مش فاضيين”

وتقول كلمات الأغنية: “مش فاضيين وتعالى بكرة الساعة اتنين دلوقتي شطبنا وقافلين شوفلك حبيبي بقى ناس تانيين مش بنحن جربنا ياما دماغنا تون بطلنا نتالم ونئن كفاية بقى كده حرقة دم بلا حب بلا بلا هم مابقاش ياكل مم وياعم دخنا ارحم نافوخنا حفظنا كل دا صم بلا حب بلا بلا هم مابقاش ياكل مم مم مم مم مم مم مم".

"هنعيدوا تاني لسه داحنا استوينا وشربنا المر كله لما اكتفينا وياما قلنا اه وضيعنا سنين معاه وانزل من وداني فكك ياعم سيبني بليبز اوعك تقول دا الحب لذيذ صدقني يابني دي حاجة تغبظ ولا عنده ولا غالي ولاعزيز اوعى تشك عايزين سنين ورا كل تشوك عشان نهدا واعصابنا تفك دي جرحنا بصعوبة بتتلم”.

أخر أعمال المطرب فارس

من ناحية أخرى، يعد المطرب فارس من أشهر المطربين في فترة التسعينات  بدأ رحلته الفنية بالغناء مع حميد الشاعري في عام 1987، ليصدر بعدها ألبومه الأول بعنوان هكتبلك، ثم ألبوم انتي عام 1989،ليثبت تألقه في عالم الغناء ، بعدها كانت أخر الأعمال الغنائية في عام  عام 2008 وبعدها بعد عن الساحة بشكل مفاجيء.

وكانت أخر أعمال فارس الغنائية، بعنوان بحبك وبموت فيك، والذي دارت أحداثه  ثلاثة أصدقاء يحملوا نفس الاسم “محمد” ويقطنوا في نفس الحي كما أنهم ولدوا في نفس اليوم، يقع الثلاثة في حب ثلاث فتيات وتسير حياتهم بشكل مستقر، قبل أن تظهر في حياتهم فتاة جديدة، ليقع الثلاثة في حبها، ويتنافسوا على التقرب منها، وشارك في بطولة الفيلم كلا من النجوم مها أحمد، أميرة فتحي، وإدوارد، وأحمد هارون وأميرة فايز.

تابع موقع تحيا مصر علي