عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مايا دياب: أنا من عيلة محافظة.. وقررت ماكنش زي أمي

مايا دياب
مايا دياب

تحدثت الفنانة اللبنانية مايا دياب عن أحلام طفولتها وفائدة الصعوبات التي واجهتها في مشوارها الفني، وذلك خلال لقاء لها بأحد البرامج التلفزيونية.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات مايا دياب

حيث قالت مايا دياب: “وأنا صغيرة كنت لما بشوف التلفزيون وأقول إني عاوزة أكون في قلب الشاشة، ولكن ده من غير هدف معين، ولما كبرت تحقق الحلم وعرفت أني ماشية بالطريق اللي بيشهبني وبحبه، ولولا الصعوبات ما وصلت لأحلامي”.

مايا دياب: أنا من عيلة محافظة

وفي اللقاء ذاته، كشفت مايا دياب عن تفاصيل تخص حياتها الشخصية، فقالت: “أنا من عيلة لبنانية محافظة وأمي نموذج لكل الأمهات العربيات سريعة البكاء بتمشي بلقبها مع الأمور وحساسة وبتتعب كتير في حياتها.. إحنا تلات بنات وصبي ولا واحد فينا يشبه التاني، وأنا قررت ما أكون زي أمي مع احترامي لها أنا بعبدها ولكني قررت ما أكون مثلها”.

أخر أعمال مايا دياب

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال الفنانة مايا دياب أغنية “عيش أحلى سنين” التي تم طرحها يوم 10 من شهر يوليو الجاري عبر القناة الرسمية لها على موقع “يوتيوب”، وحققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 4 مليون مشاهدة.

والأغنية من كلمات أمير طعيمة، ألحان مدين، وتوزيع هادي شرارة، وتقول كلماتها: “عيش أحلى سنين في حياتك يلا ما تستناش، مين تبقى الجنة قصاده شايفها و ما يعيشهاش، وسط ناس حابينا. واللي يجمع بنا، فرحة عشنا بنرسم تفاصيلها ويا بعض سنين”.

كلمات أغنية “عيش أحلى سنين”

ضحكة صافية و حلوة، دنيا زي الغنوة حاجة زي الحلم وبنعيشها، احنا الاتنين، بينا نلغي كلمة أحزان من جوة قاموسنا، بينا نفرح ونصدق إحساسنا، وننسى زمان وليالي زمان، أنا و أنت ونجوم الليل ايه اللي ناقصنا، غنينا وضحكنا ورقصنا وزرعنا الفرحة في كل مكان".

“عيش احلى سنين في حياتك.. يلا ما تستناش.. مين تبقى الجنه قصاده شايفها وما يعيشهاش.. وسط ناس حبنا واللي يجمع بينا.. فرحه عيشنا بنرسم تفاصيلها ويا بعض سنين.. ضحكه صافيه وحلوه دنيا زي الغنوه.. حاجه زي الحلم وبنعيشها احنا الاثنين”.

 

تابع موقع تحيا مصر علي