عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

وفاء سالم تعلن اعتزالها التمثيل: مش هقول أسباب لكن القرار كان بيروح ويجي

وفاء سالم
وفاء سالم

أعلنت الفنانة وفاء سالم اعتزالها التمثيل بشكل مفاجيء ودون توضيح أسباب، وذلك في الساعات القليلة الماضية، مشيرة إلى أنها ستتواصل مع جمهورها عبر موقع الفيديوهات يوتيوب.

يرصد تحيا مصر في ذلك التقرير اعلان وفاء سالم التمثيل

اعتزال وفاء سالم 

قالت وفاء سالم في فيديو نشره عبر قناتها الرسمية بموقع الفيديوهات يوتيوب: بدون توضيح أسباب والأسباب دي هقولها في الفيديوهات الجاية، انا قررت اعتزل، والقرار ده بيروح ويجي.

وفاء سالم: كنت عايزة أرتقي بالذوق العام من خلال أعمال فنية هادفة

وتابع: وانا صغيرة كان عندي مشكلة مع الكذب ولما بكدب بيكون فيه حجر على قلبي وأما حبيت التمثيل قولت هنقل المشاعر اللي بحسها سواء غضب أو حزن أو ألم لكن عايزة أرتقي بالذوق العام من خلال أعمال فنية هادفة وحظي كان كويس العمل مع عمالقة مثل الراحل أحمد زكي والكاتب بشير الديك والمخرج عاطف سالم

واختتمت حديثها: عاوزة يبقى في تواصل شخصي بينكم وعملت قناة عشان أرد فيها على أى سؤال يخصني وهرد على كل الأسئلة سواء النقد الجيد وكذلك وجهة النظر المعارضة لي وسأتفاعل معكم.

وفاء سالم تتصدر التريند بعد عملية التجميل

وكانت تصدرت الفنانة وفاء سالم التريند بعد ظهورها بملامح شبابية نتيجة خضوعها لعملية تجميل، بعد تعرضها للتشوه من عمليات تجميل متتالية باءت بالفشل.

وخرجت وفاء سالم بعدما أشاد عدد كبير من الجمهور بشكلها بعد عملية التجميل، في فيديو بث مباشر قالت فيه: بشكركم ان انكم بتطمنوا عليا، وبقولكم ان أنا تمام والحمدلله رب العالمين ده وشي ودي ملامحي، وأكتر حاجة اتبسطت منها في المحنة دي ان حبايبي كتير ودعواتهم ليا كتير تحياتي ليكم.

من ناحية اخرى، كانت أعلنت وفاء سالم عن تعرضها للتشوه في وجهها، اذ قالت خلال مداخلة هاتفية للاعلامي عمرو أديب في برنامج “الحكاية”، المذاع على قناة mbc مصر: اللي حصل أن أنا على مدار كذا سنة كنت اتعرضت لحقن عند دكاترة أساميهم كبيرة جدًا ومشاهير، كل مرة كنت بروح لدكتور كان بيعملي حقن على اساس يصلحي اللي عمله الدكتو، لقيت وانا بتفرج على أعمالي الفنية تشوهات في وشي وأصحابي كانوا مكسوفين يقولولي، الدكاترة قالولي مش هنقدر نتعامل مع حالتك لأن المناطق اللي كان في الحقن مناطق أعصاب، لحد ما قابلت دكتور طلب اعمل اشاعة فلقى في المنطقة دي صديد واصل للشبكية والمخ، انا ربنا أنقذني ومش فارق معايا أمثل ولا لا دي حاجة ثانوية جمب أني رجعت وفاء تاني.

تابع موقع تحيا مصر علي