عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الخميس.. رامي صبري وهاجر أحمد ضيفا أمير كرارة في برنامج سهرانين

هاجر أحمد ورامي صبري
هاجر أحمد ورامي صبري _ أرشيفية

يحل الفنان المصري رامي صبري، والفنانة هاجر أحمد ضيفا على برنامج سهرانين الذي يقدمه النجم أمير كرارة يومي الخميس والجمعة في تمام الساعة 10 مساء.

تحيا مصر يرصد حلزل رامي صبري وهاجر أحمد ضيوف على برنامج سهرانين. 

البوم رامي صبري الجديد


وكشف رامي صبري عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام عن أغنيات ألبومه الجديد والتي جاءت على هذا النحو:

•أول أغنية "معايا هتبدَّع " كلمات وألحان " عزيز الشافعي" توزيع ومكس وماستر " طارق توكل"، هيتم طرحها يوم ٢٣ ديسمبر.

•تاني أغنية " يمكن خير" من كلمات "احمد على موسى" والحان "رامي صبري " توزيع ومكس وماستر " طارق توكل" هيتم طرحها يوم "٢٥ ديسمبر ".

•تالت أغنية: "لما بيوحشني" كلمات " احمد على موسى" الحان " رامي صبري" توزيع مكس ومستر" طارق توكل" وهيتم طرحها يوم ٢٧ ديسمبر.

• رابع أغنية: احنا في حتة تانية كلمات
" محمد القياتي" الحان " رامي صبري" توزيع مكس وماستر " طارق توكل" وهيتم طرحها يوم ٢٩ ديسمبر.
•خامس أغنية "حبينا " كلمات " تامر حسين" الحان " مدين" توزيع مكس وماستر " طارق توكل" وهيتم طرحها
" ٣١ ديسمبر”.

• سادس أغنية " أنت الاصل" كلمات" تامر حسين" الحان
" عزيز الشافعي" وتوزيع مكس وماستر " تميم" وهيتم طرحها يوم ٢ يناير 2024.

• سابع أغنية: " بتفتكرني" كلمات " تامر حسين" الحان " احمد حسين" توزيع مكس وماستر " طارق توكل" وهيتم طرحها يوم “٤ يناير 2024”.

• الأغنية الأخيرة في الألبوم: "فاكر نفسك هدية " كلمات
"احمد علي موسي" الحان " مدين" توزيع مكس وماستر " جلال حمداوي" وهيتم طرحها " ٦ يناير" تم تصوير الفوتوغرافي للألبوم في لبنان مع المصور المبدع محمود عبد.

اخر أعمال رامي صبري


ويذكر، أن آخر أعمال رامي صبري طرح أغنية "ولسه ياما"، من كلمات تامر حسين ومن ألحان عزيز الشافعي وتوزيع موسيقي أسامة الهندي، والتي أتت كلماتها: ولسه ياما هنودع و نتودع و نتعذب من الأشواق ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع يا بتفرق مابين عشاق ، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقي وفراق  والليالي اللي ياما فرحتنا ، هي هي اللي بتروح من حياتنا مين يصدق يا حبيبي بعد شوقنا ، وحكايتنا افترقنا واكتفينا بذكرياتنا  ولسه ياما هنودع و نتودع و نتعذب من الأشواق ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع يا بتفرق مابين عشاق ، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقي وفراق  حبيبي عنيا ، بتدمع وانا بسمع رسايل بينا ليها سنين ، بقت مقدرش اكملها ياريت ترجع ، ياريت ترجع سايبني لمين مبتخيلش انا وانت ، نعيش بكرة لناس تانيين.

تابع موقع تحيا مصر علي