عاجل
الخميس 28 مارس 2024 الموافق 18 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد سعد يطرح أحدث أغانيه بعنوان "يا عراف" في هذا الموعد

أحمد سعد
أحمد سعد

يستعد المطرب أحمد سعد لطرح أحدث أعماله الغنائية بعنوان “يا عراف” وأعلن عنه عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام. 

تحيا مصر يرصد لكم تفاصيل أغنية يا عراف 

أحمد سعد وأغنية يا عراف

وشارك سعد مقطع من الأغنية عبر خاصية ستوري بانستجرام، وعلق كاشفًا عن موعد طرحها: يا عراف يوم الأربعاء الساعة 5.

وكان قد حل الفنان أحمد سعد ضيف على برنامج "الحكاية"، الذي يقدمه الاعلامي عمرو أديب على قناة mbc مصر، والذي كشف خلاله العديد من التصريحات.

أحمد سعد يكشف سر نجاحه 

قال أحمد سعد خلال البرنامج:  مراتي اسمها عاليا وبنتي اسمها عاليا بس أنا شخصيتي قوية في البيت، ودا عشان لما أنادي ييجوا الاتنين.. وابني أحمد على اسمي عشان مانكترش الأسامي.

وعن سر نجاحه قال أحمد سعد: بقيت اختار أغاني سهلة وأغنيها حلو، أغاني قريبة للناس، ومن الذوق ويقدر يغنيها أي حد، زي أغنية وسع وسع، وبقيت أقابل أطفال صغيرين بيغنوها، ودا كان لاني مرتاح في البيت والظروف مناسبة لشغلي والحاجات اللي بقدمها، وبعدين خلفت بقى واللي حصل ده كله رزقها، وهي الطفرة في حياتي كلها.

وأضاف أحمد سعد: بحاول أعمل حاجات لذيذة الناس تعرف تغنيها معايا.. وحسيت بده في حفلتي بموسم الرياض وفي ميدل بيست كان فيه كوريين بيغنوا معايا وسع وسع.

آخر أعمال أحمد سعد

ويذكر، أن آخر أعمال الفنان أحمد سعد طرحه لأغنية وقت الشدة، التي أتت كلماتها: خانتك سابتك وفي وقت الشدة باعتك قارنتك بصاحبتها ولما الفرصة جاتلها بقلشتك راحت للي عنده ڤيلا أصله فاتح مصنع نوتيلا إنت ما حلتكش غير فانلة وهتفضل مسكهالك ذلة حبيت تعيش حياة الناس سهرة برة وخمرة في كاس غلبها الشيطان الوسواس وإنت ياعيني قاعد محتاس بتفكر فيها ليل ونهار وهي بتسرح في القمار كنت مفكرها لابسه خمار لا فوق من وهمك ده إنت حمار طب ما إنت ساحل ياض في العيشة غرقان بتفكر في التحويشة ما تفكك منها بقى ويلا إدخل نام وشد الفيشة أنسى إزاي بس يا زميلي كانت طيبتي وكل حنيني أنسى إزاي بس يا زميلي كانت طيبتي وكل حنيني معرفش ليه دار الزمان جت عليا بنار تكويني معرفش ليه دار الزمان جت عليا بنار تكويني كنت شايلها فوق الراس مهمنيش كلام.

تابع موقع تحيا مصر علي