عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نادية الجندي: نفسي أقدم عمل سينمائي في 2023 ولو موقفتش قدام الكاميرا هموت

نادية الجندي
نادية الجندي

كشفت الفنانة نادية الجندي عن أمنيتها في 2023، مشيرا إلى أنها تتمنى تقديم عمل سينمائي، لكن كل ما يعرض عليها تكون قصته سطحية وغير مقنعة لها.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات نادية الجندي في برنامج الستات

أمنية نادية الجندي في 2023

وأضافت نادية الجندي خلال مداخلة هاتفية مع الإعلاميتين مفيدة شيحة وسهير جودة ببرنامج الستات: السينما في دمي وهي كل حياتي، وأنا لو مواقفتش قدام الكاميرا بحس إني هموت، الكاميرا بقت جزء من حياتي لأني من وأنا طفلة في المدرسة وأنا بمثل.

نادية الجندي: كل الأعمال اللي بتتعرض عليا سطحية

وتحدثت نادية الجندي عن سر عدم ظهورها في أعمال فنية، فقالت: كل الأعمال اللي بتتعرض عليا سطحية وأدوار مكررة، أنا عشان أقف قدام الكاميرا لازم أكون مقتنعة وسعيدة بالعمل، واحس إني بقدم شخصية جديدة فيها تحدي.

وكانت قد تعرضت نادية الجندي لهجوم كبير من رواد السوشيال ميديا في نهاية عام 2022، وذلك بسبب توديعها العام من خلال إطلالة شبابية جديدة معربة عن فخرها بتصدرها التريند بعد كل إطلالة تشاركها مع الجمهور، ما جعل الجمهور ينتقدها بشكل مبالغ فيه.

ياسمين عز تدافع عن نادية الجندي

وخرجت الإعلامية ياسمين عز لـ تدافع عن نادية الجندي وترد على منتقديها من خلال برنامجها “كلام الناس”، المذاع على قناة mbc مصر، فقالت: أنا وأخويا على ابن عمي وأنا وابن عمي على الغريب.. سنها إيه اللي تحترمه؟ دا إحنا اللي المفروض نحترم سننا، هو عيب الست تحافظ على جمالها؟ أنتوا عايزينها تتقوقع وتكتئب؟.. قولي ما شاء الله وادعي ربنا تكوني زيها وقلديها وبدل ما نضايقها بالكلام نشجعها، هو أنتي هتخللي؟ ما كلنا هنعجز، و الست في حالها ولا بتغلط في حد ولا بتجيب سيرة حد وعندها روح شبابية باينة على وشها.

وتابعت: أنا مش بتفرس من كلامكم ولكني بستغرب أنكم بتمسكوا فنانين برا زي جوليا روبرتس وتقولوا الله عليهم مش بيحقنوا وسايبين نفسهم، وتمجدوا فيهم، ونيجي عند بنتنا نادية الجندي نعيب عليها؟ دا المفروض نكون معاها.

تابع موقع تحيا مصر علي