عاجل
الأحد 29 يناير 2023 الموافق 07 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

عنبر: حرمت نفسي من الخلفة عشان أراعي والدتي وممكن اضحى بأي حاجة عشانها

تحيا مصر

حلت الفنانة عنبر ضيفة على برنامج “كلام الناس”، الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز على قناة mbc مصر، والتي تحدث خلاله عن والدتها بالبكاء والدموع، وعلاقتها بعدم خلفتها حتى الأن.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات الفنانة عنبر عن والدتها

عنبر: رعايتي لأمي كان أهم من إني اجيب طفل

قالت عنبر: مامتي كانت كل حياتي فقدت حاجات كتيرة هي كانت بالنسبالي الحب الحقيقي والحنان والشيء اللي ميتعوضش كان كل حاجة حلوة في وجودها، وأنا مقصرتش في حقها وكنت بنتها الوحيدة الزمن خدني والشغل أخدني واهتمامي ورعايتي ليها خد وقتي، مكنش ينفع أجيب بيبي ياخد رعايتي ليها منها.

عنبر: ممكن أضحى بأي حاجة عشانها وكان وجودها في حياتي رزق

وتابعت حديثها عن والدتها: كان نفسي أخلف بس أمي كانت أهم من أي طفل للعالم هي عند رب العالمين واللي أحن عليها من أي حد، هي كانت كل حاجة ووجودها في حياتي كان رزق كبير أوي وده الدنيا وما عليها وكنت ممكن أضحى بأي حاجة عشانها.

ووجهت نصيحة للجمهور قالت فيها: البر بالوالدين والأم ذكرت في كتاب ربنا 3 مرات كفايا إنها تقوم دعيالك وتقوم راضية عنك.. افتكري دايما ان ربنا بيكون سترها معاكي بسببها بدعوات الناس، أنا عشمي في ربنا كبير وهو حنين وعادل ومهما أزمة فرج ربنا قريب، مش عنبر بس اللي هتشتغل عندي زملائي كتير بيعانوا.

أخر أعمال عنبر

يذكر، أن أخر أعمال الفنانة عنبر مشاركتها في مسلسل “عفاريت عدلي علام”، بجانب الزعيم عادل إمام في رمضان 2017، والتي خاضت بطولته إلى جانب كلا من هالة صدقي، غادة عادل، مي عمر، مؤمن نور، كمال أبو رية، وهو من تأليف يوسف معاطي وإخراج رامي إمام.

ودرات أحداث عفاريت عدلي علام حول عدلي علام موظف بهيئة دار الكتب، وهو محب للقراءة ومهتم بالثقافة، يعيش مع حياة زوجته النكدية، وأخيها عربي تحت سقف واحد، تظهر له عفريتة سلا، تطلب منه أن يجعلها في حياته مقابل أن تغير له حياته للأفضل، فهل سيوافق على عرضها؟.

تابع موقع تحيا مصر علي