عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

لقاء الخميسي للجمهور: الممثل عنده مشاكل زيكم وبنيجي على نفسنا عشان نبسطكم.. ارحمونا شوية

لقاء الخميسي
لقاء الخميسي

خرجت الفنانة لقاء الخميسي لترد على تحريف بعض تصريحاتها وتعرضها لانتقادات لاذعة من قبل الجمهور بسبب تلك التصريحات، موجه رسالة صارمة للصحفيين والجمهور.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات لقاء الخميسي للجمهور والصحفيين

قالت لقاء الخميسي في فيديو نشرته عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، عبر خاصية “ستوري”: رسالة للصحفيين اللي بيكتبوا الاخبار عشان يعملوا تريندات وحاجة حراقة عشان يبقى فيه ناس كتير بتدخل والخبر يبقى تريند، يا تكتب الخبر كامل وصح كما قيل يا متكتبوش اصلا.

لقاء الخميسي: لازم نحترم أفكار وأراء بعض الهجوم بقى حاجة تزهق بصراحة

وتابعت حديثها، قائلة: رجاء من كل الناس اللي بتتابع السوشيال ميديا اللي بيحب حد يدخل عنده ويقوله كلمتين حلوين او يصمت مبتحبش متقولش ممكن نختلف في الأراء لكن لازم نتعلم ازاي نحترم الاختلاف، ياريت نبطل نهين بعض ونرفض أفكار بعض كل واخد زي ماتربى وكل واحد وثقافته وكل شخص ليه تفاصيله ومعتقداته وأفكاره وثقافته، فلازم نحترم بعض على قد ما نقدر، ولا يصح ان اهاجم حضرت، الحاجة بقت تزهق بصراحة.

لقاء الخميسي

لقاء الخميسي: الممثل عنده أزمات نفسية ومادية لكن إحنا موجودين في الدنيا عشان نبسطكم

وأضافت لقاء الخميسي: الممثل عنده نفس التفاصيل اللي بتمر بيها، أزمات نفسية ومادية وعائلية ومشاكل ومنحبش نوريكوا مشاكلنا، احنا موجودين في الدنيا عشان خاطر نبسطكم ونفرحكم ونقدملكم محتوى يغير مودكم، احنا بنيجي على نفسنا عشان نبسطكم وبنحب شغلتنا وبنحبكم فرجاءا حبونا شوية وادونا هوا وشوفونا بني أدمين طبيعين عندنا مشاكل وصدقوني مفيش حد في العالم معندوش مشاكل كل واحد ربنا بيديله على قد قدراته، الرحمة حلوة يجماعة .

لقاء الخميسي

بسبب تصريحاتها عن أصدقائها الرجال.. لقاء الخميسي تتعرض للهجوم

وكانت قد تعرضت لقاء الخميسي لهجوم وانتقادات لاذعة بسبب تصريحها في برنامج “حكايتي"، الذي قالت فيه: “عندي صحاب ولاد كتيرة أوي.. صحابي الولاد أكتر من البنات ومحمد متقبل دا، لأن فيه ناس أعرفهم من قبل ما أعرفه، ومنهم 2 أناتيمي وكمان فيه ناس في الوسط ومحمد يعرفهم وطالما العلاقة في مقامها الصح فتمام، مفيش مشكلة”.

تابع موقع تحيا مصر علي