عاجل
الإثنين 30 يناير 2023 الموافق 08 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

ريهام سعيد لـ حسن شاكوش: معرفش ان فيه قضية النهاردة وحقي وحق ولادي عند ربنا

ريهام سعيد وحسن شاكوش
ريهام سعيد وحسن شاكوش

وجهت الإعلامية ريهام سعيد رسالة لـ مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش، بعد خسارة القضية التي رفعتها ضده، وذلك في جلسة اليوم الإثنين.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة ريهام سعيد لـ حسن شاكوش بعد خسارتها القضية 

ريهام سعيد: معرفش ان فيه قضية النهاردة لحسن شاكوش

كتبت ريهام سعيد عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: علي فكرة انا معرفش ان في قضية الهاردة لحسن شاكوش..  أنا هخسرها لأن المحامي اللي كان بتاعي ماخترنيش و مراحش القضية اللي فاتت.

ريهام سعيد: حقي وحق ولادي عند ربنا وهتشوف هيعمل فيك اي

وتابعت: يمكن ماخدتش حكم يا حسن عشان  انا ماخترنش محامي يخلي باله من حقي بس حقي وحق ولادي عند ربنا انت اخذت عقابك من ربنا بس لسه هتشوف ربنا هيعمل ايه حسبي الله و نعم الوكيل و يا رب تعرف تستحملها.

هذا ونشبت أزمة حشين شاكوش وريهام سعيد عندما صرحت ريهام في برنامج "شيخ الحارة والجريئة" عن اعتبارها حسن شاكوش عدوًا لها، وانها دعته لإحياء حفل اقامته لأبنائها في الساحل الشمالي فطلب في المقابل مبلغ مالي كبير، فضلاً عن انه خلف وعده ورفض دخول الحفل، فقالت: قلتله هي أغنية واحدة هتغنيها في كابينة وطلع عيني عشان يجي حفلة أولادي في الساحل الشمالي بعد ما رجعوا من برة، ولما وصل كان فيه زحمة، فقلنا له ممكن تنزل تمشي، قال شاكوش ميمشيش على جله وسط الناس.

أزمة حسن شاكوش وريهام سعيد

ورد عليها حسن شاكوش، مشيرا إلى أن سبب انسحابه من حفل أولادها هو وقفه من قبل نقابة المهن الموسيقية فاتفق معاها على عدم عمل دعايا للحفل ولا يزيد عدد الحضور عن 20 فردًا ولكن تفاجأ بتواجد مايزيد عن 300 فرد ما أدى إلى انسحابه وانتهى الأمر بقيام ريهام سعيد بحظره، وأكد أن سبب هجوم ريهام سعيد عليه هي رغبة الفنانة في استضافته في حلقة معاها ببرنامجها لكنه رفض.

جدير بالذكر، أنه تقدم ريهام سعيد في الفترة الحالية برنامج “صبايا الشمس”، المذا ع على قناة الشمس في أيام السبت والأحد و الإثنين من كل أسبوع، وذلك في تمام الساعة التاسعة مساء، ومن المقرر أن يواصل برنامج ريهام سعيد الجديد تحقيق نجاحات ساحقة.

تابع موقع تحيا مصر علي