عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

منى فاروق عن أزمتها الأخيرة: اللي ربنا بيحبه بيبتليه.. وحسبي الله في اللي ظلمني

منى فاروق - استوديو
منى فاروق - استوديو تحيا مصر

علقت الفنانة الشابة منى فاروق على أزمتها الأخيرة خلال لقائها باستوديو تحيا مصر، وكشفت العديد من التفاصيل لأول مرة. 

تحيا مصر يرصد لكم تعليق منى فاروق على أزمتها الأخيرة

وقالت منى فاروق عبر تحيا مصر: هي ابتلاء كبير واللي ربنا بيحبه بيبتليه، وقولت اني كان في جواز في الفترة دي، بس أنا اتعرضت لظلم كبير وجلد وناس جرحت فيا وفي أهلي، وحكموا عليا بالإعدام وأنا على وش الدنيا، وحسبي الله ونعم الوكيل في كل إنسان ظلمني. 

منى فاروق: حسيت إني منبوذة وتعبت نفسيًا.. والشغل بيخلي كل حاجة تمام

وتابعت: لما بشتغل بتبقى كل حاجة تمام، واللي مخليني مبشتغلش الابتلاء اللي اتعرضلته وحسيت إني منبوذة وده أثر فيا جدًا، وتعبت نفسيًا إني بعافر مع الدنيا، وربنا بيقويني إني اشتغل وعايزة اقف على رجلي.

منى فاروق وأزمتها الأخيرة 

واستكملت منى فاروق حديثها خلال نفس اللقاء عن أزمتها الأخيرة، قائلة: هي ابتلاء كبير واللي ربنا بيحبه بيبتليه، وقولت اني كان في جواز في الفترة دي، بس أنا اتعرضت لظلم كبير وجلد وناس جرحت فيا وفي أهلي، وحكموا عليا بالإعدام وأنا على وش الدنيا، وحسبي الله ونعم الوكيل في كل إنسان ظلمني.

وتابعت: لما بشتغل بتبقى كل حاجة تمام، واللي مخليني مبشتغلش الابتلاء اللي اتعرضلته وحسيت إني منبوذة وده أثر فيا جدًا، وتعبت نفسيًا إني بعافر مع الدنيا، وربنا بيقويني إني اشتغل وعايزة اقف على رجلي.

منى فاروق: بحاول اقف على رجلي 

وقالت منى فاروق لـ تحيا مصر: بحاول لحد النهارده اخرج من الإبتلاء، وبقالي ٤ سنين متعايشة معاه، وبحاول اتعافى وابقى موجودة، والحاجات مع السنين بتمر وبتتنسي، وبحاول ارجع اشتغل وانجح واقف على رجلي، وهفضل احاول.

كما كشفت الفنانة العديد من التفاصيل على أزمتها الأخيرة، كما وجهت رسالة لمنتقديها، قائلة: انا يا جماعة عايزة انجح، احكموا عليا من شغلي والشاشة، متحكموش عليا من حياتي الشخصية ومتظلمونيش، ومستاهلش الظلم عشان كلنا بنغلط وبنرجع لربنا.

منى فاروق تؤدي مناسك العمرة 

على الصعيد الآخر، أدت الفنانة الشابة مني فاروق، مناسك العمرة بالمسجد الحرام فى مكة المكرمة، حيث ظهرت مرتدية الحجاب وملابس الإحرام البيضاء.
ونشرت منى، عبر حسابها على إنستجرام، لقطات من تواجدها أمام الكعبة المشرفة فى المسجد الحرام، وهى تدعى وتناجى الله بكل خشوع، وتفاعل مع الصور عدد من جمهورها ومتابعيها.

وفيما انتقد بعض المتابعين مقطع الفيديو، واعتبر أن ذلك البكاء والتضرع يتناقض مع صور وأدوار الفنانة المصرية الجريئة، فإن زميلتها بدرية طلبة، انبرت للدفاع عن زميلتها، وردت على متابع قائلة: "ممكن تقول لها ربنا يتقبل لكن اللي زيك الحقد عامي عينه".

تابع موقع تحيا مصر علي