عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بـ ربطة شعر.. أسما شريف منير تتألق في أحدث ظهور لها

أسما شريف منير
أسما شريف منير

شاركت الفنانة أسما شريف منير متابعيها صورة جديدة خلال أحدث ظهور لها، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير انستجرام. 

تحيا مصر يرصد لكم أحدث ظهور لـ أسما شريف منير 

أسما شريف منير بربطة شعر 

ونشرت أسما الصورة عبر خاصية ستوري بربطة شعر خضراء مع شعر منسدل وروچ بينك، مما نال إعجاب متابعيها بشكل كبير. 

أسما شريف منير وابنتها لارا

وكانت قالت أسما شريف في رسالتها عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام مع ابنتها: دراسات كتير بتقول إن الواحد محتاج حضن أو اثنين على الأقل في اليوم.

وتابعت: حتى لو مفيش دراسات، الحضن بيحسس الإنسان بالطمأنينة والأمان والسعادة، الدراسات والعلم بيقولوا إن الحضن له فوائد، بيقلل إحساس الألم، ويزود هرمون السعادة، ويدي الواحد إحساس بالاتصال ويقلل من إحساس التوتر.

واختتمت أسما حديثها، قائلة: النهاردة أنا ممتنة لثلاث حاجات في حياتي، وجود بنتي وحضنها وحبها ليه.

أسما شريف منير وعلاقتها بطليقها 

وكشفت أسما شريف منير علاقتها بطليقها، فقالت: كل مرة بحس أن لو أب واحد أو أم واحدة سمعوني وراجعوا نفسهم وقرروا أنهم يتنازلوا عن كل الخطط والقضايا والمحاكم والخناق وفكروا قد ايه هما بينقذوا نفسية ومستقبل اولدهم مش هيترددوا لحظه أنهم يختاروا السلام.. كل مرة بنفهم أكتر عن نفسية بنتنا والتغيرات اللي بتعدي بيها وكل مرة بنتحد فيها أو بنكون موجودين في أهم لحظات حياتها بنشوف قد ايه بتكون سعيدة من قلبها ونفسيتها مرتاحة ودي أكتر حاجة بتفرقلها، أكتر من الهدايا واللبس واللعب.

وتابعت: أبو بنتي  بيكون متواجد في كل حفلات المدرسة وكل مناسبة تخصها مش بيعمل زي رجالة كتير وسيبها عاليا، بالعكس ودي حاجة تاتيه مهمه جداً، أن الأب مش دوره بس أنه جيب فلوس، كل حاجة الأب بيشارك فيها بتقرب الطفل خطوة ل نفسيه سويه اكتر رغم ان الظروف مش عاديه، مش اب و ام عايشين تحت سقف واحد، بس يمكن نكون اقرب من اللي عايشن مع بعض، عشان بنحترم بعض و بنحترم مشاعر بنتنا و بنسمع لها بجد.

من هي أسما شريف منير؟ 

جدير بالذكر، أن أسما شريف منير هي ابنة الفنان شريف منير، تخرجت من الأكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا والنقل البحري ، هى محبة للتجميل والأزياء وتقدم العديد من الفيديوهات على مواقع التواصل الاجتماعي ، فهى محبة للغناء والموسيقى، تزوجت اسما مرتين، مرة من رجل الأعمال محمد السكرى، والمرة الثانية من الفنان محمود حجازي ولكنهم انفصلوا بعد فترة من الزواج.

تابع موقع تحيا مصر علي