عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شهيرة: بعد رحيل محمود ياسين صاحبت الوحدة

شهيرة
شهيرة

أكدت الفنانة الكبيرة شهيرة، أنها تعاني من الوحدة، بعد رحيل النجم محمود ياسين، وذلك خلال حوارها اليوم ببرنامج “مساء دي إم سي” مع الإعلامية إيمان الحصري.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات شهيرة في مساء دي إم سي

حيث قالت شهيرة: “كل حاجة اتغيرت بعد محمود ياسين، أنا اتغيرت، ونظرتي للحياة اتغيرت، بعد ماهو راح فيه حاجات كتير أوي مكنتش متخيلة أن أنا ممكن استوعبها، زي مثلا أن أنا أبقى قاعدة لوحدي”.

شهيرة تتحدث عن مصاحبتها للوحدة

وتابعت: “مكنتش متخيلة أني هصاحب الوحدة، وأولادي كل واحد عايش في بيته، بس هما قريبين مني، واحنا مفتحين الدنيا على بعض، بس كل واحد في بيته، وبليل أنا ببقى نايمة لوحدي”.

واضافت: “وغصب عني أنا صاحبت الوحدة عشان متضايقنيش، وبقول أنا أصحى وقت ما أصحى، أكل دا وماكلش دا، وهو لما كان معايا دي كانت الدنيا كلها”.

دفاع شهيرة عن مسلسل الضاحك الباكي

وفي وقت سابق، حرصت الفنانة شهيرة على الدفاع عن مسلسل “الضاحك الباكي” بعد تعرضه إلى موجة كبيرة من الانتقادات بسبب ظهور الفنانة فردوس عبد الحميد في دور أم لطفل رضيع بأول حلقة.

حيث علقت الفنانة شهيرة على منشور عبير الشرقاوي المهاجم للمسلسل قائلة: “يا جماعة أصبروا مش يمكن دي مرحلة في حلقة أو حلقتين وبعدين تكمل الدور وهي كبيرة في بقية الحلقات عادي ياما تعرضنا لكده في أعمال كتيره الصبر الصبر فاضل أستاذ كبير وفرحانين برجوعه وفردوس أستاذه ربنا يكرم الجميع”.

شهيرة تكشف نيتها في العودة للتمثيل

ومن ناحية أخرى، حلت الفنانة شهيرة، زوجة الفنانة الراحل محمود ياسين ووالدة الفنانة رانيا محمود ياسين وعمرو ياسين، ضيفة على برنامج “كلام الناس”، الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز، وذلك في أول لقاء تليفزيوني لها بعد غياب.

وكشفت شهيرة عن نيتها في العودة للتمثيل مرة أخرى، فقالت خلال البرنامج: “في عروض بتجيلي كتير وأنا ببقى متحمسة جدا وقتها وبعدين أما بفكر بتراجع، خاصة إني بقالي فترة كبيرة مطلتش على الناس فببقى قلقانة، ودلوقتي كمان المهنة بقت صعبة وبقوا يشتغلوا أكتر من 18 ساعة، وإحنا زمان كنا بنشتغل 8 ساعات، حتى عمرو إبني قالي الدلع اللي كنتي بتدلعيه زمان مش هتلقيه دلوقتي”.

تابع موقع تحيا مصر علي