عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خالد الصاوي: أنا سني 59 بس من جوايا عندي 16 سنة ومسلسل مذكرات زوج فيه فكرة ورسالة

خالد الصاوي
خالد الصاوي

تحدث الفنان خالد الصاوي عن مروره بتجربة أزمة منتصف العمر، كما كشف عن شخصيته في مسلسل مذاكرت زوج والذي من المقرر عرضه في السباق الرمضاني المقبل.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات خالد الصاوي

وقال خالد الصاوي خلال لقائه في برنامج the insider: معتقدش أني ممرتش بأزمة منتصف العمر، أنا سني 59 على الورق بس من جوايا عندي 16 سنة وبتخض كل ما ابص في المرآية وألقي دقني بيضا.

وتابعت: معرفش أنا عديت بمنتصف العمر لأن أنا طول عمري عندي الجنان الشخصي وانا فاهمها في حالة طارق عشان بيدور الشخصية عليه.

وتابع:  طارق لطفي عاقل جدًا  وتقدري تشوفي تطور الراجل سنة بعد سنة  من خلاله وهو عامل الشخصية كويس  جدًا.

خالد الصاوي: مسلسل مذكرات زوج فيه فكرة ورسالة عن العلاقات الزوجية

وعن تفاصيل شخصيته في المسلسل قال: المسلسل فيه فكرة ورسالة عن العلاقات الزوجة وكل واحد اختياراته في الحياة عاملة ازاي وازاي بيكون شكله لايف كوتش ومتفتح لكن لما يخص الموضوع حياته بيقلب راجل شرقي.

مسلسل مذكرات زوج

مسلسل "مذكرات زوج" يتكون من 15 حلقة، ويضم عدد من نجوم الفن ومنهم خالد الصاوى، عائشة بن أحمد، نور خالد النبوي،  وهو مأخوذ عن رواية  تحمل نفس الاسم للكاتب أحمد بهجت، ويكتب له السيناريو والحوار محمد سليمان عبد المالك ويخرجه تامر نادى وإنتاج شركة أروما للمنتج تامر مرتضى.

تصريحات خالد الصاوي

وسبق وتحدث الفنان خالد الصاوي عن الإعلامي إبراهيم عيسى وتقديم شخصيته في فيلم الضيف، كما تحدث عن المخرج شريف عرفة، وقال خالد الصاوي خلال استضافته في برنامج خبر سري التي تقدمه الإعلامية اسما إبراهيم ويعرض عبر قناة القاهرة والناس: لما اتعرض عليا اني اقدم شخصية ابراهيم عيسى وافقت طبعًا ومكنش ينفع ارفضها وشايف أن إبراهيم عيسى مش بيسئ للدين وبيعمل عملية تنوير للناس والمشكلة مش في آراءه المشكلة في التيار الليبرالي.

 خالد الصاوي: شريف عرفة استثنائي وتركيبة لوحده

وتحدث عن المخرج شريف عرفه وقال: شريف عرفة استثنائي وتركيبه لوحده وعملت معاه حاجات متعبه بس هو عنده سينس يعرف امتى هتضايق وتتعب ودي مش موجودة غير في شريف عرفة.

 

تابع موقع تحيا مصر علي