عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مايان السيد بعد تخرجها: بقالي 7 سنين في الجامعة وكفاية مصاريف على بابا

مايان السيد
مايان السيد

أعربت الفنانة الشابة مايان السيد عن سعادتها البالغة بعد تخرجها من الجامعة، موضحة أنها ظلت 7 سنوات في الجامعة بسبب انشغالها في أعمالها الفنية.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات مايان السيد

وقالت مايان السيد في مداخلة هاتفية مع برنامج mbctrending: مبسوطة جدًا أني أخيرا خلصت بقالي 7 سنين في الجامعة بسبب شغلي في سنتين مكنتش بروح الجامعة خالص وكنت محتاجة أتخرج عشان زي ما أستاذ هاني رمزي وأستاذ رامي إمام وأستاذ مصطفى قمر قالوا كنت عايزة أخلي بابا ميدفعش مصاريف كفاية أوي عليه.

وخلال الحفل ظهرت مايان السيد ترتدي قبعة التخرج مكتوب عليها "فركش يا أساتذة" وقالت عنها: كان نفسي أعمل حاجة لأن دا يوم مهم بالنسبة لي وحسيت كلمة فركش يا أستاذة اللي بسمعها كل يوم في التصوير مناسبة لأن خلاص مش هروح الجامعة تاني.

وكشفت مايان السيد أنها تاثرت كثيرا خلال حفل التخرج قائلة: وأنا في الحفلة عيطت من كتر ما تأثرت حسيت أنها كانت سنين مهمة وصعبة لكن هتوحشني كل الذكريات.

مايان السيد: الدراسة حمل وانزاح من على قلبي

وعن خططها خلال الفترة المقبلة  قالت مايان السيد: أهم حاجة أن حمل وانزاح عن قلبي الدراسة والجامعة حاجات كتيرة كانت بتجيلي كنت برفضها عشان أخلص جامعة كان حاجة مهمة أني أخلص.

وأضافت: حاليًا مركزة مع مسلسل "حمد الله على السلامة" مع الملكة يسرا، بنصور ساعات كتير ومتفائلين أنه هيبقى عمل مختلف، وبشارك بدور صغير مع دنيا سمير غانم في مسلسل "صراع الفصول" وهو كوميدي ولأول مرة بقدم فيه الكوميديا ونفسي يبقى عندي أفلام كتيرة.

مايان السيد في رمضان 2023

وتشارك مايان السيد في مسلسل "حمد الله على السلامة" إلى جانب يسرا كل من شيماء سيف، محمد ثروت، أوتاكا، آدم الشرقاوي، بالإضافة إلى مغني الراب عنبة في تجربته التمثيلية الأولى تليفزيونيا، والمسلسل تأليف محمد ذو الفقار، إخراج عمرو صلاح، إنتاج جمال العدل.

صراع الفصول

كما تشارك مايان السيد في مسلسل صراع الفصول والتي تقوم ببطولته الفنانة دنيا سمير غانم ويتكون من 15 حلقة ومن المقرر أن يعرض في السباق الرمضاني المقبل 2023.

تابع موقع تحيا مصر علي