عاجل
الثلاثاء 23 أبريل 2024 الموافق 14 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد وفيق: ربنا أكرمني بالرضا.. والسوشيال ميديا لازم تخضع للقانون

أحمد وفيق
أحمد وفيق

كشف الفنان أحمد وفيق عن رأيه في عالم السوشيال ميديا ومشاهيره، وذلك خلال حواره اليوم ببرنامج أسرار النجوم مع الإعلامية إنجي علي.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات أحمد وفيق في أسرار النجوم

رأي أحمد وفيق في السوشيال ميديا

حيث قال وفيق: “ربنا أكرمني بالرضا ودي نعمة لوحدها، وأنا مش بتحسر على نفسي، أنا بتحسر على غيري، لأني راضي أوي، لما بشوف حد مش بيعرف يمثل بس مشهور وجابوه يمثل وخدوا فرصة حد موهوب أوي، بقول يا سلام لو كانوا دول، لكن هو رزق ربنا”.

وتابع: “وكلمة عالم افتراضي دا هروب، مفيش حاجة اسمها عالم افتراضي، هي حقيقة، ولازم تخضع للقانون، اشمعنا أنا لو جيت شتمتك أخش السجن واللي على الفيس بوك ميخشش السجن، لازم يبقى فيه حماية، وفي نفس الوقت المجتمعات هي اللي بتسوق دا”.

أحمد وفيق يكشف عن انتمائه الكروي

وفي وقت سابق، أعرب الفنان أحمد وفيق عن حبه الشديد للزمالك وحسن شحاتة، بالرغم من إنتمائه لنادي الأهلي منذ طفولته، كما أشاد بحسن شحاته ولقبه بالأسطورة.

وكتب أحمد وفيق عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي فيسبوك: أنا أهلاوي جدًا بس طول عمري بحب الزمالك، أبويا هو اللي خلاني كده، كان أهلاوي وبيحبها وكان بيحب لاعيبة معينة في الزمالك.. بس السبب الرئيسي لحبي للزمالك هو حسن شحاتة زي ما الخطيب سبب حبي للأهلي.

وتابع: حسن شحاتة هو أسطورة الزمالك الحقيقية التي لن تتكرر في مصر، ولو اتعمله تمثال في مدخل نادي الزمالك أو إتحاد الكورة هيبقى قليل عليه.. إن شاء الله الفوز للزمالك على أرض الدوحة الحبيبة.. أه حبيبة أنا طفولتي كانت فيها.

أخر أعمال الفنان أحمد وفيق

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال الفنان أحمد وفيق هو مسلسل وجوه الذي عُرض في السباق الرمصاني الموسم الماضي 2022، وكان المسلسل من بطولة حنان مطاوع، هالة فاخر، عابد عناني، رانيا الملاح، نورهان، والعمل من تأليف محمد علي إبراهيم، و إخراج معتز حسام

مسلسل وجوه ينقسم إلى قصتين وهما: وش تالت، وميتافرس، تقدم وش تالت قصة طبيبة تخرج من السجن لتبدأ رحلة بحث عن ابنتها ورحلة مواجهة مرض الذهان، أما في ميتافرس، ترفض البطلة الحياة في الواقع وتقتحم العالم الافتراضي لتنتقم لنفسها من أعدائها.

تابع موقع تحيا مصر علي