عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إحساسك عالي النهاردة.. أمير طعيمة يشيد بالمتسابق محمود جمعة في الدوم

محمود جمعة
محمود جمعة

أعرب الشاعر الغنائي أمير طعيمة عن سعادته بأداء المتسابق محمود جمعة في حلقة يوم الجمعة من برنامج الدوم الموسم الثاني، والذي غنى بها أغنية “كل واحد” للمطرب أدم.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تألق المتسابق محمود جمعة في الدوم

محمود جمعة يبهر لجنة تحكيم الدوم

ورغم تعليق أمير طعيمة على تسرع محمود جمعة في الغناء بالحلقة السابقة، إلا أنه أشاد بأدائه هذه المرة، فقال له: الاحساس عالي أوي النهاردة.

وقال له حميد الشاعري: جواك خريطة أصوات ورائع بجد، بينما قالت له الفنانة أنوشكا: بحييك إنك دخلتنا في مود الجدية والعواطف والهدوء والدفا.

تألق المتسابق محمود جمعة

وسبق وتألق المتسابق محمود جمعة في المرحلة الثالثة من برنامج الدوم في موسمه الثاني، بأغنية “مكانا في حتة تانية”، واستطاع أن يبهر لجنة التحكيم بصوته لكنهم اعترضوا على طريقة أدائه للأغنية، حيث قال له أمير طعيمة: أدائك مش مناسب مع الأغنية حاسك ضارب بوز زيادة شوية، لكن كصوت حلو جدا، بينما قالت له المطربة أنوشكا: صوتك حول بس محتاج تظبط أدائك شوية.. برافو.

أغنية كل واحد عنده سر

وجاءت كلمات أغنية كل واحد  للمطرب أحمد أدم على هذا النحو: كل واحد عنده سر جوه منه ومداريه ميت حقيقه ومداريها عن اقرب الناس ليه وانت اقرب حد ليا يا حبيبي لو عليا كنت اقولك بس خايف ايوه خايف ,واعمل ايه كل ماجى عشان اصرحك فجاه انا بيمنعنى شوقى ده اللى انا بنيته في ليالي كل ده يتهد فوقى كل ما اتقدمت خطوه في لحظه برجع خطوتين خايف احكيلك حقيقتي تيجي تسالني انت مين نفسى اشوف نفسى في عينيك ان انا صعبان عليك واللي فات من عمرى مات واتولدت انا بين ايديك كل ماجى عشان اصرحك فجاه انا بيمنعني شوقي ده اللي انا بنيته في ليالي كل ده يتهد فوقى كل ما اتقدمت خطوه في لحظه برجع خطوتين خايف احكيلك حقيقتي تيجى تسالني انت مين.

تابع موقع تحيا مصر علي