عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رانيا يوسف: مفيش راجل بيقع في الحب لأنه بيفكر بغريزته ومبقوش موجودين في حياتي لأنهم نكد

رانيا يوسف
رانيا يوسف

حلت الفنانة رانيا يوسف ضيفة على برنامج ضيفة على برنامج gossips، والتي كشفت من خلاله عدد من التصريحات المثيرة للجدل، والتي من بينها علاقتها بالرجال.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات رانيا يوسف في gossips

رانيا يوسف تتحدث عن الرجل في حياتها

وقالت رانيا يوسف متحدثة عن الرجل في حياتها: الرجالة مش موجودين في حياتي دلوقتي خلينا نهتم بنفسنا ووقتنا يبقى لينا ولجمالنا وصحتنا ونومنا مش عايزين نكد.

وتابعت: مفيش راجل بيقع في الحب وأول 3 شهور بتكون لطيفة وبعد كدة الدنيا بتتقلب، ومشوفتش راجل بيقع في الحب لانهم بيفكروا أكتر بغرزيته مش بعاطفيته، والمفروض الراجل يقبل الست زي ما هي بمميزاتها وعيوبها، إحنا أروح بتتلاقى مش أشكال بتتلاقى.

رانيا يوسف: مبحبش أتصور في العزاءات عشان مش بكون حاطة ميكاب

وكشف رانيا يوسف عن الوقت التي لا تفضل فيه التصوير، فقال: مبحبش اتصور مع حد في المواقف اللي زي العزاء أو أو بزور حد في المستشفى عشان بكون نازلة من غير ميكاب أو أعمل شعري وبكون في مود مش حلو وبيكون مش مناسبتها إن أنا اتصور.

أخر أعمال رانيا يوسف

 ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال رانيا يوسف مسلسل “عالم تاني” الذي تم طرحه يوم 16 من شهر يناير الماضي، وكانت تدور احداث المسلسل حول فكرة لو علمتم الغيب لاخترتم الواقع حيث تتعرض «نغم» عازفة البيانو لحادث يغير حياتها رأسا على عقب لتصل لمرحلة من مراحل الشفافية الروحية، وتسقط الاقنعة عن اقرب الناس اليها سواء كان زوج او صديقة او اخ، فهي اشبه بعصفورة تحارب وحوش كاسرة فهل ستنجح في هزيمة الوحوش؟ هذا التساؤل ستجيب عنه الأحداث وتحدده قدرتها على الاحتمال.

وتنشغل رانيا يوسف خلال الفترة الحالية بتصوير فيلم “ورد ريحان”  قصة محمد نبيل، نورا أحمد، وسيناريو و حوار محمد أشرف، إنتاج واقع مختلط-: “إيهاب لمعي، هاني وليم”، والعمل من إخراج محمد نبيل، والعمل من بطولة أحمد الفيشاوي ورانيا يوسف، أسما سليمان، نانسي صلاح، عمرو عبد العزيز، نبيل عيسي.

ويقدم أحمد الفيشاوى شخصية "زين" وهو شاب يعاني من مرض نفسي بسبب كذب من حوله، ويحاول أن يصل رسالته إلى الجميع بأن الكذب مرفوض بالنسبة له، وأن الشخص الكاذب يلقى جزاءً سيئًا في حياته.

تابع موقع تحيا مصر علي