عاجل
الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسر جلال عن مسلسل علاقة مشروعة: مكتوب من سنتين.. وعندنا أمل نخلص قبل رمضان

ياسر جلال
ياسر جلال

كشف الفنان ياسر جلال أن مسلسله الرمضاني الجديد علاقة مشروعة مكتوب منذ سنتين، وتم تأجيل تصويره بسبب مشاركة الفنان في الجزء الثالث من مسلسل الاختيار.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات ياسر جلال عن مسلسل علاقة مشروعة

حيث قال ياسر في مداخلة هاتفية له ببرنامج “كلمة أخيرة” مع لميس الحديدي: “المسلسل دا كان مكتوب من حوالي سنتين، والمفروض أني كنت هعمله قبل الاختيار، فاتأجل، وقولت للأستاذة سماح الحريري أنتي ليكي مطلق الحرية تعمليه بحد تاني”.

ياسر جلال يتحدث عن علاقة مشروعة

وتابع: “قالتلي لا المسلسل دا بتاعك، وأنا عايزاك تعمل الدور الرئيسي فيه، فالمهم خلصت الاختيار، وفجأة لقيت سماح بتقولي يالا، وعرضته على المتحدة ورحبوا بيه جدًا”.

واضاف: “موضوع جديد وحلو، اللون دا احنا مشتغلناش عليه قبل كدا، فتحمسوا ليه والحمد لله احنا بنصور دلوقتي، وربنا يقدرنا، احنا بنوصل الليل بالنهار.. وعندنا أمل أننا نخلص قبل رمضان ولو اتبقى ممكن يتبقى 3 أو 4 أيام مش أكتر إن شاء الله”.

رسالة شكر من راندا البحيري لـ ياسر جلال

وفي وقت سابق، حرصت الفنانة راندا البحيري على توجيه رسالة شكر إلى الفنان ياسر جلال، بعد تبرعه بمبلغ مالي كبير لصالح صندوق تحيا مصر، وذلك من خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

حيث كتبت راندا: "كل الشكر للنجم المحترم الخلوق ياسر جلال اللي وقف جنب بلده في وقت البلد كلها محتاجة إنها تتكاتف".

تصريحات ياسر جلال خلال راديو 9090

ومن ناحية أخرى، تحدث الفنان ياسر جلال عن كواليس مشاركته في مسلسل الاختيار 3 الذي عرض ضمن الماراثون الرمضاني لهذا العام وحقق نجاحا ساحقا خلال فترة عرضه، معربا عن فخره بالرئيس عبد الفتاح السيسي وكيف نهض بالبلد نهضة عظيمة.

كشف في البداية عن رد فعله بعدما عرض عليه المخرج بيتر ميمي تقديم شخصية الرئيس السيسي، فقال: “لما عرضوا عليا الشخصية انا طبعا مصدقتش، أنا اتفاجئت  قولتلهم يا جماعة انتوا بتتكلموا بجد ولا بتهزروا ؟ مينفعش يهزروا طبعا في حاجة زي كده، قالولي اه طبعا، انا اتوترت واتلغبطت، بالإضافة اني خوفت جدا جدا، مش خوفا من أداء الشخصية، ولكن خوفا من إني افشل أثناء أدائها، بعدين موضوع تجسيد شخصية ده من اصعب الاشياء على الممثل، فكان التحدي كبير جدا”.

تابع موقع تحيا مصر علي