عاجل
الثلاثاء 23 أبريل 2024 الموافق 14 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد إيقافه من النقابة.. مُسلم يفقد صوته بسبب الحزن: مش عارف أكلم حد

مُسلم
مُسلم

كشف مطرب المهرجانات مسلم أن الأزمات تلاحقه مُذ إيقافه من قبل نقابة المهن الموسيقية ، موضحًا فقد صوته بسب حزنه، كما تعرض لحادث سير.

تحيا مصر يرصد لكم فقد مسلم صوته

وكتب مسلم في خاصية الاستوري عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: يا وجع قلبي على اللي أنا فيه، بجد كل يوم حاجة تعدي عليا وتكسرني.. وقوف النقابة من الشغل وقطع رزق وحد أذاني نفسيا، وحادثة أعملها بـ العربية.

مُسلم: مش عارف أكلم حد

وتابع مسلم: واديني قايم من نومي مش قادر اتكلم ومش عارف أكلم حد، وده من أني نمت زعلان، حتى صوتي خسرته يارب أنا مليش غيرك تقف جنبي.

مسلم على انستجرام

هجوم مصطفى كامل على مسلم

وسبق وهاجم الفنان مصطفى كامل نقيب المهن الموسيقية مطرب المهرجانات مسلم وقال في مداخلة هاتفية أجراها في برنامج خط أحمر،  الذي يقدمه الإعلامي محمد موسى ويعرض على قناة الحدث اليوم: الشباب الجدد أكتر ناس تعبينا، وأي شاب في بداية حياته بيكون متهور في كل تصرفاته وبيكون همجي ومش فاهم، وكل الناس حذرتني من التعامل مع مسلم بما فيهم جدران النقابة، ده شخص متعب ومزعج.

وتابع: بدء يبعتلي على واتساب وانستجرام وقولت لازم اقف جنبه وكان بينا مكالمة وقولتله لن اقبل اخي او ابني وهو مش مأدي الخدمة العسكرية، وقوتله روح ادي حق بلدك عليك ولن اقلبك سنك تجاوز المدة العسكرية، وجابلي ما يفيد انه راح التجنيد  وقولت النقابة  هتتيح التصريح في حالة إحضار موقفه من التجندي وقولت من شروط القيد أن يجيب ما يفيد موقفه من التجنيد ولا يشترط فيه انه أدى الخدمة أولا.

واستطرد: أنا مش عارف طبيعة شخصيته لأن أنا مش قريب من الشباب دول لأن مستوى الفن مش قريبين من بعض، ولكن بعتبرهم ملف من الملفات الكتير اللي عندي.

مصطفى كامل: كتبت مسلم إقرار على نفسه لأنه لعبي

وكشف مصطفى كامل: كتبته إقرار على نفسه لأن ناس كتير قالتلي عليه ده لعبي لأن لو لقدر الله اي خلاف بتجنيده او هرب هتيحاسب، وفضلت معاه في دور أبوي.

تابع موقع تحيا مصر علي