عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسر جلال: شغلنا متعب جدًا.. والفن رسالة عظيمة ومش حرام

ياسر جلال
ياسر جلال

أعرب الفنان ياسر جلال عن استيائه الشديد من تعرض زملائه لهجوم قاس، وذلك خلال حواره ببرنامج مساء دي إم سي، مع الإعلامي رامي رضوان.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات ياسر جلال

رأي ياسر جلال في الهجوم على الفنانين

حيث قال ياسر: أنا فخور إني بنتمي للوسط الفني، أحنا على عكس ما الناس بتشوفنا وممكن زميل يتفهم غلط في مكان أو مناسبة وشغلنا متعب جدًا ومش بنقصد نعمل حاجة غلط.

وتابع: زمايلي بيتعرضوا لهجوم شديد، وبستغرب هل الجمهور نسي تاريخ الفنان في لحظة؟ ولو الفنان تعثر بلاش تدبحه وأقف في ضهره وبلاش انتقاد بـ تجريح وتموت الفنان ليه؟.

واختتم: فين التسامح والحب؟ الفنان لازم يكون مقدر أكتر من كدا الفنانين بيسعدونا، والفن شيء عظيم ومش حرام دا رسالة قوية جدا.

ياسر جلال يكشف تفاصيل مسلسل علاقة مشروعة

وفي وقت سابق، تحدث الفنان ياسر جلال عن تفاصيل مسلسله الرمضاني الجديد علاقة مشروعة، وذلك في مداخلة هاتفية له ببرنامج “كلمة أخيرة” مع الإعلامية لميس الحديدي,

حيث قال ياسر: “كل الأخبار الموجودة عن المسلسل ملهاش علاقة عن المسلسل، ودا حلو أنا فرحان، بس هو المسلسل الحمد لله جديد عليا، وأنا فرحان بيه جدًا، وأحداثه غير متوقعة، يعني الناس مش هتقدر تتنبأ بالأحداث”.

وتابع: “إجمالًا هو رومانسي ساسبينس، وطبعا أنا عايز أحيي المتحدة، لأنها السنادي بتقدم حاجات مختلفة، وأنا محظوظ أني بشتغل مع اتنين منتجين كبار أستاذ محمد السعدي، وأستاذ مها سليم”.

تصريحات ياسر عن الاختيار 3

ومن ناحية أخرى، تحدث الفنان ياسر جلال عن كواليس مشاركته في مسلسل الاختيار 3 الذي عرض ضمن الماراثون الرمضاني لهذا العام وحقق نجاحا ساحقا خلال فترة عرضه، معربا عن فخره بالرئيس عبد الفتاح السيسي وكيف نهض بالبلد نهضة عظيمة.

كشف في البداية عن رد فعله بعدما عرض عليه المخرج بيتر ميمي تقديم شخصية الرئيس السيسي، فقال: “لما عرضوا عليا الشخصية انا طبعا مصدقتش، أنا اتفاجئت  قولتلهم يا جماعة انتوا بتتكلموا بجد ولا بتهزروا ؟ مينفعش يهزروا طبعا في حاجة زي كده، قالولي اه طبعا، انا اتوترت واتلغبطت، بالإضافة اني خوفت جدا جدا، مش خوفا من أداء الشخصية، ولكن خوفا من إني افشل أثناء أدائها، بعدين موضوع تجسيد شخصية ده من اصعب الاشياء على الممثل، فكان التحدي كبير جدا”.

تابع موقع تحيا مصر علي