عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أنغام تطرح أغنية شبر ونص لصالح مؤسسة مجدي يعقوب للقلب.. تعرف على كلماتها

أنغام
أنغام

طرحت المطربة أنغام أغنية شبر ونص عبر قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، بالتعاون مع الفنان محمود العسيلي لصالح مؤسسة مجدي يعقوب للقلب.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أغنية شبر ونص

كلمات أغنية شبر ونص

وجاءت كلمات الأغنية: وازاي بس یا شبر ونص تطلع اجمد مني تعوج راسك تضحك بس أضحك لو ایھ معكنني وازاي بس یا شبر ونص نستني ھمومي فثانيه بعید حسباتي وبرجع ابص بصه في وشك بالدنیا ابو قلب ابیض ببرائته یلعب فقلوبنا براحته ازاي یتعب دا سلامته نتِعب نفسنا على راحته ابو قلب ابیض یا جماله یعمل في الناس ما بداله.

لو یوم قلبه ھایتوجع نتوجع احنا بداله وازاي بیقولو علیك عیل یا بطل شایل أحمال لو قلبك الأبیض ده استحمل یقى احنا اللي طلعنا عیال ابو قلب ابیض ببرائته یلعب فقلوبنا براحته ازاي یتعب دا سلامته نتِعب نفسنا على راحته  ابو قلب ابیض یا جماله یعمل في الناس ما بداله لو یوم قلبه ھایتوجع نتوجع احنا بداله.

تعليق أنغام على حفل ليلة صوت مصر

وفي وقت سابق، علقت المطربة المصرية أنغام على حفلها الذي أقيم أمس في الرياض تحت عنوان ليلة صوت مصر، وذلك خلال مؤتمر صحفي بدء على هامش الحفل.

حيث قالت أنغام: ليلة زي دي صعب تتنسي في تاريخي، حسيت أن تاريخي كان بيتوج ودا منحني دفعة إني أعمل شغل حلو، وبشكر هاني فرحات زميل عمري من الطفولة من أكتر الناس القريبين مني في الذوق الفني والموسيقي.

وتابعت: وبشكر كل اللي حضروا لأنهم لما اتعرضت عليهم الفكرة لم يترددوا ثواني أنهم يجوا ويشاركوا، وأنا حاليًا بحضر لـ أغاني كتير هيتم طرحها في العيد إن شاء الله.

تصريحات محمود العسيلي في برنامج أنغام

ومن ناحية أخرى، حل الفنان محمود العسيلي ضيف على برنامج “أنغام”، المذاع على قناة dmc، والذي تحدث خلاله عن اختياره لـ نوع مختلف للأغاني والذي يجمع بين الشرقي والغربي.

وقال محمود العسيلي خلال البرنامج: الموسيقار عمر خيرت قالي فيه حاجات كتير بتعملها غلط عشان انت فاكر المزيكا تنفع مع الكلاسيك، وقالي اسلوبك مختلف في عصر البيانو.

تابع موقع تحيا مصر علي