عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد أنور: كنت ببيع تين شوكي عشان أشتري تيشيرت الأهلي واضربت بسبب لعب البلي

محمد أنور
محمد أنور

تحدث الفنان محمد أنور عن أسرار في حياته الشخصية، كما تحدث أنور عن حبه الشديد لمسرح مصر وكشف عن نصيحة أحمد عز له.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات محمد أنور

محمد أنور: أحمد عز اقنعني أمثل أكشن  

وقال أمحمد أنور خلال استضاته في برنامج حبر سري  أن النجم أحمد عز نصحه بممارسة الرياضة ولعب الجيم من أجل المشاركة في النوعية من الأفلام الأكشن، لافتا إلى أنه أقنعه بالتمرين من أجل الأعمال الأكشن.

وأضاف محمد انور: "كنت بتمرن في الجيم كثيرًا وكل شوية بكلمه يقولي كمل، وروتين يوم أحمد عز صعب ويحافظ على جسمه في أوقات الفراغ".

وأشار محمد انور، إلى أنه شارك في عمل سينمائي الفترة الأخيرة واستغل ممارسة الرياضة والجيم، مؤكدا انه كان يرتدي ملابس تتماشى معه بعد ممارسة الجيم.

محمد أنور: كنت ببيع تين شوكي وأنا صغير عشان اشتري تيشيرت الأهلي

وكشف أحمد أنور: كنت بشتغل زمان عشان الفلوس وبعت تين شوكي في 3 ابتدائي عشان كان نفسي أجيب تشيرت الأهلي

محمد أنور: أشهر علقة كانت بسبب لعب "البلي" في الشارع

وأكد الفنان محمد أنور، أنه كان طالبا متميزا في التحصيل الدراسي، وسخر قائلا: "كنت في المدرسة بتضرب كتير.. كنت بنزل الشارع اضرب".

وأوضح محمد أنور، أن الصراع في الحياة كان سبب في تعرضه للضرب، منوهًا بأن أشهر علقة تعرض لها، كان بسبب لعب "البلي" في الشارع بعد العودة من المدرسة.

وتابع: "كنت بخسر عند اللعب مع أصحابي في الشارع، وكسبت كثيرًا في يوم وده سبب في تعرضي للضرب، وأنا كنت غلبان واضربت كتير.. في حاجات معلمة".

محمد أنور: مسرح مصر كنا بناخد فيه أجر أكتر من أي عمل آخر

وكشف أنور: اكتر حاجه خدنا فيها الفلوس اللي عايزنها كان في مسرح مصر وكموسم أعلى ولو بعمل مسرحية مش باخد الأجر اللي كنت بأخده في مسرح مصر.
وعن شائعة ارتباطه بالفنانة سارة الدرزاوي قال أنور:  عمرنا ما ارتباطنا وطلع علينا إشاعة عشان كنا بنعمل المشاهد سوا كتير وسارة مخطوبة واحنا صحاب من أولى كلية.

 

تابع موقع تحيا مصر علي