عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

موعد برنامج أنا والقناع على قناة الحياة وcbc

برنامج أنا والقناع
برنامج أنا والقناع _ أرشيفية

موعد برنامج أنا والقناع على قناة الحياة وcbc.. ازدادت معدلات البحث حول موعد عرض برنامج أنا والقناع الذي تقدمه الإعلامية منى عبد الوهاب على قناتي Cbc والحياة ضمن السباق الرمضاني الجاري 2023.

تحيا مصر يرصد موعد عرض برنامج أنا والقناع على الحياة و Cbc.

برنامج أنا والقناع 

ويعرض برنامج أنا والقناع على قناة الحياة في تمام الساعة السادسة والنصف مساءً، فيما يعرض على قناة cbc في تمام الساعة العاشرة مساءً.

وكان الفنان شريف منير ضيف الحلقة الثالثة من برنامج أنا والقناع وفجر عدة تصريحات قائلًا إنه كان في السابق يغضب من المنشورات المهاجمة له على مواقع التواصل الاجتماعي، ولكنه حاليًا يقوم برؤيتها مشيرًا:«بقيت بستمتع بعمل البلوك».

شريف منير في برنامج أنا والقناع 

وتابع: «هما فاكرين إنهم بيضايقونى، مبقتش أتأثر اللى بيتقال، يعني مثلا ارتباطي بمصر وحبي للوطن، ومن كتر ما بحب الوطن عندي علم مصر في البيت، أحيانًا بشوف تعليقات ساخرة بيقولي: فين علم مصر؟!»

وأضاف: «اللي بيتريق على مصر ويتكلم عن وطني في الزبالة عطول».

وتحدث شريف منير عن والده قائلًا: “كنت بحب والدي وبحترمه وأنا من الجيل اللي اتربى على احترام الكبير والجار فكنت بعمل حساب لأبويا، والقسوة أحيانا بتبقى مطلوبة بس مش لدرجة إنها تسيب أثر جوة الشخص ويعمل عقدة وأنا نسخة من والدي بس متطور”.

وتابع: “القسوة اللي بيني وبين أولادي مفيهاش مد إيدين أو ضرب والجيل بتاع دلوقتي مينفعش يتضرب وبيبقى فيه اقوى من الضرب وهو الخصام ده أقوى من الضرب”.

تصريحات شريف منير في برنامج أنا والقناع 

واختتم شريف منير حديثه قائلًا: “بعد ما أبويا مات وكبرت وخلفت وبفتكر الأيام اللي حصلت بيني وبينه بقول عنده حق ولو مكنش عمل كدة كانت هتبقى حياتي تانية خالص أنا بحبه بكل ما فيه أنا مفتقده”.

أما عن والدته، فقال شريف منير: أمي كانت بتشيل مشاكل على كتافها بسببي ودفعت ده تمنة كتير وهي أكتر حد في حياتي شجعني على الفن من بداية ما بدأت لحد ما احترفته، وأمي ملحقتش تشوفه ودعمت وماشفتش”.

تابع موقع تحيا مصر علي