عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بيومي فؤاد: أمي ماتت وهي راضية عني وبوافق على كل طلبات ولادي

بيومي فؤاد
بيومي فؤاد

تحدث الفنان بيومي فؤاد عن والدته، وتحدث عن أبنائه، كما كشف بعض الأسرار عن حياته، وذلك في برنامج أنا والقناع والتي تقدمه الإعلامية منى عبد الوهاب ويعرض عبر قناة الحياة.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات بيومي فؤاد

وقال بيومي فؤاد: والدتي كانت بتحب الفن والفنانين وكان بتحلم أن هي تشوف حد من ولادها فنان، وكانت بتحب المطرب حكيم جدًا.

وأضاف بيومي فؤاد، أن والدته كانت لا تحب الحزن أبدا، وكان عندما ينسى أولادها مناسبة عيد الأم كانت لا تعاتب أحدا وتقوم بالضحك مع أولادها.

بيومي فؤاد: أبويا كان كسيب

وكشف: إحنا مكنش لينا علاقة بالفلوس، وأبويا كان كسيب، ومفيش أي حاجة بنعوزها غير وبنلاقيها، ويمكن كنت أتمنى يبقى وضعي أفضل عشان أعمل لأمي أكتر وأسعدها أكثر.

وتابع: وكنت دايما صاحب فكرة أما أبويا أو أمي يتعبوا إنهم يتنقلوا للمستشفى لأن المستشفى لو مش هتفيدهم على المستوى الطبي فهيفيدهم على المستوى التمريضي، وأمي كانت مريضة سكر، ونظام الأكل في البيت مختلف عن المستشفى وإحنا مكناش بنحرمها من حاجة ونظام المستشفى أفضل.

وأضاف: أنا بحب الحلويات الشرقية وكانت بتقولي هات منها، وأما كنت بديها حته صغيرة عشان خايف عليها كانت بتحدفني بالطبق في وشي، عشان كدا كل ميتعبوا كنت أفضل أدخلهم المستشفى.

بيومي فؤاد: أمي ماتت وهي راضية عن الكل

كما كشف بيومي فؤاد أن والدته توفيت وهي راضية عن جميع أولادها، وأوضح: أمي ماتت وهي راضية عن الكل، لأنها كانت طيبة ومتسامحة، وروحت أزورها بالليل وقلتلها أنا رايح إسكندرية أعرض مسرح يوم الخميس 1 مارس 2007، وقبل القطر ميتحرك بعشر دقايق أخويا الكبير كلمني قالي البقاء لله.

وكشف بيومي فؤاد أنه يحب الأطفال موضحًا أنه كلما رزق بمولود كان يفرح كأنها أول مرة يزرق بأطفال، كاشفًا أن لديه ثلاثة من الأبناء.

بيومي فؤاد: بوافق على كل طلبات ولادي

وتابع بيومي فؤاد: لما بغيب عن البيت برجع أوافق على كل طلبات ولادي اللي أمهم كانت رفضاها وبتمنعها عنهم.

وتابع الفنان بيومي فؤاد، أن زوجته هي التي قامت بتربية أطفالهما لأن طبيعة عمله صعبة وأغلب الأوقات يكون خارج المنزل.

 

تابع موقع تحيا مصر علي